خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/11/16 - 14:48
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
کاظمی:

بانک مرکزی باید مدیریت بازار ارز را تضمین کند

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس با بیان اینکه کاهش یا افزایش نرخ ارز در قیمت بسیاری از کالاهای اثر گذار است، گفت: بانک مرکزی باید با برنامه های مختلف نسبت به ایجاد ثبات در بازار ارز اقدام کند.

سیدحمیدرضا کاظمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با ضرورت کنترل بازار و جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای اساسی گفت: با توجه به نوسانات اخیر نرخ ارز و طلا، این نگرانی در میان مردم ایجاد شده که قیمت کالاهای اساسی نیز تحت تاثیر قرار گرفته و افزایش قیمت داشته باشد.



نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس با اشاره به وظیفه دولت برای حفظ ارزش پول ملی کشور عنوان کرد: کاهش یا افزایش نرخ ارز در قیمت بسیاری از کالاهای اثر گذار است از این رو بانک مرکزی باید با سیاست‌ها و برنامه های مختلف نسبت به ایجاد ثبات در بازار ارز اقدام کند هر چند سیاست ها اعمالی چندان رضایت بخش نبوده و نتوانسته موجب کنترل قیمت ها شود.



وی اضافه کرد:دولت  با توجه به اثر پر رنگ نرخ ارز بر قیمت سایر کالاها دولت حتما باید قاطعانه ورود کرده و بازار را کنترل کند. هم اکنون در آستانه برگزاری انتخابات دوره دوازدهم مجلس، ماه مبارک رمضان و عید نوروز هستیم، لذا حتما باید اقدامات قابل قبولی از سوی دولت انجام شود تا نرخ ارز ثابت و تورم لجام گسیخته کاهش پیدا کند. /



پایان پیام

  • کد خبر : 375791
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار