خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/03/10 - 13:22
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : اقتصادی
صبح امروز صورت گرفت؛

بازدید اعضای کمیسیون عمران مجلس از پروژه های عمرانی غرب استان گلستان؛ بازدید از مسیر دسترسی به بازارچه مرزی گمیشان تا تعریض جاده‌های پر خطر منطقه

اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی صبح امروز از پروژه‌های عمرانی کردکوی، گمیشان و بندر ترکمن و بندر گز بازدید کرده و در جریان میزان پیشرفت و موانع تکمیل آنها قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به همراه تعدادی از نمایندگان مجلس شامل کمال علی‌پور خنکداری نایب رئیس و عبدالجلال ایری سخنگو کمیسیون عمران، مجتبی یوسفی عضو هیات رئیسه مجلس و همچنین رحمت‌الله فیروزی پوربادی و غلامعلی کوهساری اعضای کمیسیون عمران به منظور نظارت میدانی از پروژه‌های عمرانی نیمه تمام و بررسی میزان پیشرفت و موانع پیش روی تکمیل‌ آنها در سفری دو روزه به استان گلستان رفتند.



عبدالجلال ایری نماینده مردم بندر ترکمن، بندر گز،  کردکوی، گمیشان در مجلس و سخنگوی کمیسیون عمران با اشاره به بازدید صبح امروز( چهارشنبه ۱۰ خرداد ماه) اعضای کمیسیون متبوع خود گفت:  بازدید از پروژه تعریض محور آق‌قلا_ بندر ترکمن اولین برنامه نظارتی امروز اعضای کمیسیون عمران بود. طول این پروژه حدود ۳۴ کیلومتر است که از دو طرف توسط راهداری و راه و شهرسازی گلستان در حال آسفالت و تعریض است. این مسیر به دلیل وقوع تصادفات متعدد میان مردم منطقه به جاده مرگ معروف شده که امیدواریم با تکمیل و بهره‌برداری از آن، دیگر شاهد تصادفات جاده‌ای در این محور نباشیم.



سخنگوی کمیسیون عمران مجلس اضافه کرد: بازدید از مسیر دسترسی به بازارچه مرزی گمیشان_حسنقلی ترکمنستان برنامه نظارتی دیگر اعضای کمیسیون عمران بود. گمیشان از جمله مناطق محروم کشور بوده که در صورت احداث و رونق بازارچه مرزی سرانه درآمد خانواده‌های محروم تا حدی افزایش پیدا کرده و زمینه جذب گردشگر نیز فراهم می‌شود.



 



این نماینده مردم در مجلس اضافه کرد: بازدید دیگر اعضای کمیسیون عمران از کانال منطقه گمیش تپه بود که شرایط بسیار بحرانی پیدا کرده است؛ عدم لایروبی رودخانه‌های شهری یکی از علل بروز سیل در سال ۹۸ این منطقه بود. از این رو با توجه به اینکه کانال از مناطق مسکونی عبور می کند، انجام لایروبی بسیار ضروری و پر اهمیت بوده و یکی از مطالبات جدی مردم محلی نیز بشمار می‌رود.



نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: با بحث‌های صورت گرفته مقرر شد، شهرداری به عنوان متولی لایروبی مسئولیت را بر عهده بگیرد و تامین ماشین آلات مورد نیاز اقدام به عملیات لایروبی کند.



وی ادامه داد: یکی از مطالبات قدیمی مردم شهر گمیش تپه و روستای چارقلی، احیا و آسفالت شدن جاده قدیمی بین گمیش تپه و چارقلی است که هم اکنون وضعیت مناسبی نداشته و در طول این سال‌ها  به یک آرزو برای مردم تبدیل شده و در صورت تکمیل روستای چارقلی شهرستان گمیشان به عنوان تنها ساحل ماسه‌ای استان پتانسیل خوبی برای سرمایه گذاری پیدا خواهد کرد. این محور نیز امروز مورد بازدید نمایندگان مجلس و مسئولان وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت.



ایری اظهار کرد: بازدید از محل احداث بیمارستان ۶۴ تختخوابی گمیشان برنامه نظارتی دیگر اعضای کمیسیون مجلس بود که کلنگ احداث آن سال ۹۸ در شهرستان مرزی و محروم گمیشان زمین زده شد اما با توجه به حضور خیرین و تامین زمین مورد نیاز و همچنین ضرورت ساخت بیمارستان در چنین منطقه محرومی، کماکان شاهد پیشرفت حدود ۲۵ درصدی پروژه هستیم. در جریان بازدید مقرر شد، اعتباراتی از محل سفر رئیس جمهور به استان گلستان برای تکمیل آن در نظر گرفته شود.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلام اضافه کرد: همچنین بازدید از پروژه بهسازی جاده یساقی به بندر ترکمن، پروژه تعریض جاده قدیم کردکوی به گرگان در روستای چهار ده و نیز بازدید از پروژه تعریض جاده کردوکوی به بندر گز (سالیکنده) و همچنین بازدید از پروژه جاده جنگلی قل قلی، زیرسازی و آسفالت محور قل قلی در حوزه شهرستان بندر گز به طول ۱۰ کیلومتر  از جمله بازدید‌های دیگر اعضای کمیسیون عمران بود که در جریان آن مسائل و موضوعات مطرح شد تا گام‌هایی برای رفع موانع پیش رو تکمیل پروژه ها برداشته شود.



گفتنی است در این سفر خیرالله خادمی معاون وزیر و  مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به همراه معاونین خود، رئیس و اعضای کمیسیون عمران مجلس را همراهی می‌کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 362703
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار