خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/03/26 - 11:07
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
حسینی کیا:

بازار ارز توافقی مشوق خوبی برای صادرات است

نماینده مردم «سنقر و کلیایی» در مجلس دوازدهم معتقد است بازار ارز توافقی از سوی بانک مرکزی مشوق خوبی برای صادرات خواهد شد.

حسینی کیا

سیدجواد حسینی‌کیا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،درباره تصمیم بانک مرکزی پیرو راه اندازی بازار ارز توافقی صادرکنندگان، گفت:بازار ارز توافقی می تواند گره‌ای از کار صادرکنندگان باز کند.

نماینده مردم «سنقر و کلیایی» در مجلس دوازدهم با بیان اینکه راه اندازی این بازار می تواند، رغبت صادر کنندگان را به صادرات افزایش دهد، تاکید کرد: این اقدام همچنین باعث می شود تا صادر کنندگان در سازوکارهای رسمی، ارز خود را بازگرداندند.

وی بیان کرد: امروز بسیاری از صادرکنندگان حاضر نیستند با آن نرخی که بانک مرکزی می‌خواهد ارز خود را بازگردانند، اما با این نرخ توافقی هم آن تعهدات نیمایی را می‌توانند انجام دهند و هم به نرخی که نزدیک به قیمت واقعی ارز است نزدیک شود، بنابراین این موضوع می تواند مشکلات آن‌ها را برطرف کرده و از ضرر صادرکنندگان بکاهد.

حسینی کیا اظهار کرد: این اقدام می تواند مشوق خوبی برای صادرات باشد و می‌تواند منجر به جهش صادرات شود. این امر از یک منظر می تواند تقاضای ارز در بازار کم کند و نهایتا بازار هم به این موضوع واکنش نشان دهد که در این صورت می‌توانیم کاهش قیمت داشته باشیم./

پایان پیام

  • کد خبر : 379535
سعید ابراهیمی
خبرنگار

سعید ابراهیمی