خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/04/04 - 15:16
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
مختار:

افزایش قیمت بلیت هواپیما در سایه عدم نظارت مسئولان کمر مردم را شکسته است/عدم اجرای قانون در این بخش منافع مردم را به خطر می‌اندازد

نماینده مردم آبادان در مجلس، ضمن انتقاد از عدم نظارت بر تعیین نرخ بلیت هواپیما در پی استنکاف از اجرای قانون توسط ایرلاین‌ها که در سایه عدم نظارت مسئولان مربوطه منافع مردم را به خطر انداخته است از مسئولان مربوطه خواست به این موضوع ورود کنند.

جلیل مختار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در انتقاد به عدم نظارت مسئولان مربوطه بر تعیین نرخ بلیت هواپیما، گفت: آنچه مسلم است در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی باید در مسیر خصوصی‌سازی و تنظیم بازار مواردی همچون مقررات‌زدایی، حاکمیت اصول رقابت و منع امحصار رعایت شود تا منافع مردم به خطر نیفتد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: براساس بند 5 ماده 58 شورای رقابت موظف به تعیین مصادیق و تنظیم دستورالعمل برای تعیین قیمت‌ها در بازار است که شرایط دسترسی به بازار، خدمات انحصاری و رعایت مقررات مربوط به تنظیم بازار و نظارت بر این روند را دربرمی‌گیرد.

وی تصریح کرد: دیوان عدالت اداری مصوبه‌ای را مبنی بر آزادسازی داشته است که در این خصوص دولت هم باید تعیین قیمت‌ها در شورای رقابت به عنوان یک اصل در نظر بگیرد، همچنین وقتی طبق برنامه پنجم توسعه آزادسازی انجام دادیم برغم اینکه وزارت نفت سوخت یارانه‌ای در اختیار شرکت‌های هواپیمایی قرار می‌دهد اما باز هم شاهد افزایش نرخ بلیت‌ها هستیم و هیچ نظارتی نیز بر این بخش وجود ندارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: وقتی دیوان عدالت اداری بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه آزادسازی نرخ بلیت هواپیما را تایید و ابلاغ و مصوبه تنظیم بازار را ابطال کرد برای تعیین قیمت بلیت‌ها باید دو اصل مهم رعایت شود اول اینکه شورای ملی رقابت دستورالعمل اجرایی در تعیین قیمت و نظارت بر عملکرد ایرلاین‌ها را مشخص کند سپس سوخت یارانه‌ای هم قطع شود چرا که آزادسازی نرخ بلیت هواپیما را انجام دادند.

وی خاطرنشان کرد: لازم است هم وزارت نفت هم وزارت راه و شهرسازی این موضوع را به طور جدی پیگیری کنند و در این زمینه به مردم پاسخگو باشند ضمن اینکه لازم است مسئولان سایر دستگاه‌های مربوطه نیز به این موضوع ورود کنند و مانع از تفسیر قانون شوند.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: هم‌اکنون تنها سازمان تعزیرات حکومتی به موضوع استنکاف ایرلاین‌ها و سازمان هواپیمایی کشور از اجرای قانون ورود کرده است که جای تقدیر و تشکر دارد./

پایان پیام

  • کد خبر : 379993
مرضیه جلیلی
خبرنگار

مرضیه جلیلی

آخرین اخبار