خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/09/11 - 21:19
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اقتصادی
در نشست جمع بندی نظارت میدانی نمایندگان از استان بوشهر مطرح شد؛

اعتبارات تامین آب کشاورزی رودفاریاب اختصاص داده شود

در نشست جمع بندی نظارت میدانی نمایندگان مجلس از استان بوشهر مقرر شد هرچه سریع‌تر مشکلات تامین آب کشاورزی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی با تخصیص اعتبارات لازم برطرف شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، پرویز اوسطی نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی عصر امروز ( پنجشنبه ۱۱ آبان‌ماه) در نشست جمع‌بندی نظارت میدانی از استان بوشهر، گفت: نظارت‌های میدانی که داشتیم بسیار سازنده بود و از نزدیک در جریان مسائل منطقه قرار گرفتیم، استان‌های خرماخیز پیشنهادات خود را ارائه کنند تا در قالب برنامه هفتم توسعه و لایحه بودجه سال آینده مورد توجه قرار بگیرد.



نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مصوبات سفر در نشست کمیسیون کشاورزی با حضور استاندار و مسئولان ذی‌ربط پیگیری می‌شود، ادامه داد: اعتبارات خوبی توسط وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی برای جبران خسارات خشکسالی تعیین شده که می‌توان از این محل مشکلات حوزه تامین آب کشاورزان را برطرف کرد.



وی با تاکید بر اینکه اعتبارات مورد نیاز تامین آب کشاورزان روستای رودفاریاب باید هرچه سریع‌تر اختصاص داده شود، عنوان کرد: به منظور تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی در قانون بودجه سال جاری اعتبارات خوبی مدنظر قرار گرفته است، استان بوشهر علاوه بر خرما، ظرفیت‌های خوب دیگری نیز دارد که باید به آنها توجه شود.



بر اساس این گزارش دهنوی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در این نشست، گفت: اگر آنچه که در بیانیه پایانی همایش بین المللی خرما قرائت شد، اجرا شود اتفاقات خوبی در حوزه کشاورزی رقم می‌خورد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه استان بوشهر در حوزه نفت و گاز هزینه‌هایی را متحمل می‌شود، اما بهره کافی از آن نمی‌برد، بخش نفت و گاز باید خود را ملزم به جبران این هزینه‌ها بدانند، ادامه داد: در استان یزد شرکت‌ها ملزم شده اند که گردش مالی خود را به بانک‌های استان بیاورند و بانک‌ها نیز منابع حاصله را در استان هزینه می‌کنند. می‌توانیم این موضوع را در لایحه بودجه سال آینده به‌عنوان الزام مدنظر قرار دهیم.



وی با بیان اینکه بانک‌ها در استان‌ها سرمایه گذاری کنند، ادامه داد: پروژه‌های نیمه تمام استان که مصوبه کمیسیون ماده ۲۳ سازمان برنامه و بودجه را دارند، مشخص شوند تا مشکلات عمرانی آنها برطرف شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 332620
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار