خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/12/13 - 14:13
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
زارع مطرح کرد:

اصلاح قانون تجارت تاکتیک جلوگیری از اعلام ورشکستگی صوری بنگاه ها

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر لزوم بازنگری و اصلاح قانون تجارت برای جلوگیری از اعلام ورشکستگی صوری توسط برخی بنگاه های اقتصادی تاکید کرد.

رحیم زارع در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،درباره سوءاستفاده از  قانون تجارت ایران گفت: قانون تجارت کشور نیاز به بازنگری و اصلاح دارد چرا که یکی از لازمه های توسعه اقتصاد به روز رسانی قانون ورفع نیازهای قانونی است.



سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:اینکه در سال های گذشته برخی بنگاه های اقتصادی به دلیل شرایط نامناسب تولید با مشکل جدی روبرو شدند، قابل پذیرش است اما برخی بنگاه ها بصورت صوری اعلام ورشکستگی داشتند.



نماینده مردم آباده، بوانات و خرم بید در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:برخی ها می خواهند از شرایط نامناسب بخش تولید در سال های گذشته سوء استفاده کنند تا از اجرای تعهداتشان سرباز زنند.



انتقاد از اخذ حکم ورشکستگی برای فرار از بازپرداخت تعهدات بانکی 



زارع در ادامه گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت تصریح کرد:قانون تجارت فعلی کشور در سال های گذشته مصوب شده و پاسخگوی برخی مسائل در حوزه تجارت داخلی و خارجی و اقتصاد نبوده این در حالی است که باید این وضعیت اصلاح شود.



این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد:برخی بنگاه های اقتصادی با اعلام ورشکستگی صوری قصد دارند از اجرایی تعهدات بانکی و مالیاتی شانه خالی کنند.



سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:اینکه برخی ها با سوءاستفاده از عدم بروزرسانی مقررات، حکم ورشکستگی اخذ کنند تا در پوشش قانون از بازپرداخت سود تسهیلات بانکی طفره بروند غیرقابل قبول است و باید قانون اصلاح شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 234724
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار