خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/10/17 - 16:25
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
داودی با اشاره به مصوبه امروز کمیسیون صنایع:

استاندارد خودروها در سطح مقررات فنی هماهنگ سازمان ملل متحد ارتقاء پیدا می‌کند

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تصویب لایحه موافقتنامه پذیرش مقررات فنی هماهنگ سازمان ملل متحد برای خودروهای چرخدار در کمیسیون متبوعش خبر داد.

یوسف داودی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  در تشریح نشست امروز(17 دی ماه) کمیسیون صنایع و معادن مجلس،گفت: دستورکار نخست امروز کمیسیون، بررسی لایحه موافقتنامه پذیرش مقررات فنی هماهنگ سازمان ملل متحد برای خودروهای چرخدار، تجهیزات و قطعاتی که می‌توانند در خودروهای چرخدار نصب شوند و یا به کار روند و شرایط شناسایی متقابل تاییدیه‌های اعطا شده بر اساس مقررات سازمان ملل متحد بود که تصویب شد.



نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی درباره این لایحه، بیان کرد: کشور ما تا به امروز از مقررات اتحادیه اروپا برای خودروهای چرخدار تبعیت می‌کرد، اما بسیاری از کشورهای اروپایی از مقررات اتحادیه اروپا به سمت مقررات فنی سازمان ملل متحده رفته‌اند، زیرا وسیع‌تر است.



وی اضافه کرد: اگر ایران این موافقتنامه را بپذیرد، امکان صادرات بیشتر می‌شود زیرا کشورهای عضو این موافقت‌نامه روز به روز بیشتر می‌شود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: با پیوستن کشور ما به این موافقتنامه به اطلاعات فنی خودروهای چرخدار دنیا دسترسی پیدا می‌کنیم، همچنین کشور ما در تصویب استانداردهای جهانی زیر نظر سازمان ملل حق رای پیدا می‌کند. 



داودی بررسی لایحه اصلاح بند (ب) ماده (۱۱) قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی را دومین دستورکار امروز کمیسیون صنایع و معادن برشمرد و افزود: این لایحه که درباره میزان خروج موقت محصولاتی مانند نقره برای حضور در نمایشگاه‌های بین‌الملل بود نیز در نشست امروز تصویب شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 374179
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار