خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/04/24 - 10:15
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
ابراهیمی:

اختیار به مالیات دهندگان برای هزینه کردن مالیات، انگیزه در پرداخت مالیات را بیشتر می‌کند

نماینده مردم «اراک و کمیجان و خنداب» در مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه مودی مالیاتی مشمول تبصره ماده 100 بتواند تعیین کند که مالیات پرداختی‌اش در حوزه‌های عمرانی، زیرساختی یا سلامت استفاده شود یک نوع انگیزه دهی به مردم برای پرداخت مالیات‌های درست دقیق و به موقع است.

نادرقلی ابراهیمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره مصوبه جدید هیئت دولت در راستای ایجاد حکمرانی مردمی در نظام مالیاتی گفت: یکی از ضرورت‌های تشویق مردم به پرداخت مالیات و تنظیم اظهارنامه‌های درست و دقیق مالیاتی برای وصول مالیات این است که مالیات دهنده مسیر، هدف و نوع استفاده از مالیاتی که پرداخت می‌کند را بداند.

نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: برخی از قوانین ما نیز این مسئله را اجرایی کرده‌اند، مثل قانون جهش تولید دانش بنیان که اعتبار مالیاتی را برای شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته تا به این وسیله، آنها به توسعه بخش «آر. آن. دی» خود اقدام کنند یا ایجاد زیرساخت‌های لازم برای نوآوری در تولید مورد توجه قرار گرفت.

ابراهیمی با اشاره به اینکه بر این اساس، مصوبه جدید هیئت دولت در این مسیر است که مالیات دهندگان مشمول تبصره ماده ۱۰۰ انتخاب کنند که این مالیات چگونه هزینه شود، خاطرنشان کرد: اینکه مودی مالیاتی بتواند تعیین کند که مالیات پرداختی‌اش در حوزه‌های عمرانی، زیرساختی یا سلامت استفاده شود یک نوع انگیزه دهی به مردم برای پرداخت مالیات‌های درست دقیق و به موقع است.

وی افزود: این مالیات‌ها باید در محل‌های مورد نیاز کشور هزینه شود اما وقتی به مالیات دهنده این اختیار داده شود می‌توانیم بر تاثیر مالیات بیفزاییم و فرهنگ مالیاتی به این وسیله ارتقا پیدا کند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی مجلس دوازدهم اظهار کرد: این مصوبه در واقع در راستای مردمی‌سازی مالیات است و باعث می‌شود نیازهای جامعه تامین شود و از سوی دیگر با این مصوبه مالیات دهنده با رغبت مالیاتش را پرداخت می‌کند و از سوی دیگر خوشحال می‌شود که آثار پرداخت مالیاتش را می‌بیند و به این وسیله انگیزه برای مالیات دهندگان بیشتر می‌شود./

پایان پیام

  • کد خبر : 380551
سعید ابراهیمی
خبرنگار

سعید ابراهیمی

آخرین اخبار