خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/11/03 - 15:47
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
راستینه در تشریح مصوبات بودجه‌ای مجلس مطرح کرد

اختصاص یک قطعه زمین رایگان به خانواده‌های دارای چهار فرزند زیر ۲۰ سال/ اختصاص منابع برای ارتقای شاخص‌های فرهنگی

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ مصوبات بودجه‌ای جلسه عصر امروز مجلس شورای اسلامی را تشریح کرد.

احمد راستینه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به مصوبات بودجه‌ای جلسه علنی امروز سه شنبه (سوم بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در جلسه عصر امروز خود احکام بودجه‌ای مربوط به مباحث فرهنگی را مورد بررسی قرار داد.



نماینده مردم «شهرکرد» در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در جریان این جلسه دو حکم مهم با رای نمایندگان مجلس در امور فرهنگی به تصویب رسید.



عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1403 ادامه داد: از این رو مجلس بانک‌ها، موسسات انتفاعی و شرکت‌های دولتی را مکلف کرد تا یک درصد از هزینه‌های خود را جهت ارتقا شاخص‌های فرهنگی، هنری، ورزشی، حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و حمایت از فعالیت‌های موسسات قرآنی و همچنین فعالیت‌های موسسات فرهنگی در نظر بگیرند.



وی تاکید کرد: این یک درصد منابع اختصاص یافته، گام بلندی است که می‌تواند بستر خوبی را برای ترویج شاخص‌های فرهنگی در جامعه فراهم کند. همچنین مقرر شد دستگاه‌ها یک درصد از منابع اختصاصی خود را نزد خزانه‌داری کل واریز کرده و خزانه‌داری کل نسبت به تسهیم آنها بر اساس آیین نامه‌ای که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ستاد ملی جمعیت و وزارت ورزش و جوانان و سازمان صدا و سیما تنظیم می‌کند بین دستگاه‌ها توزیع کند.



راستینه در ادامه تاکید کرد: همچنین نمایندگان  در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت دولت را مکلف کردند تا بر اساس احکام مندرج در قانون فوق برای همه خانواده‌های دارای چهار فرزند زیر ۲۰ سال، یک قطعه زمین رایگان در نظر بگیرد، این مصوبه گام بلندی است برای حمایت از خانواده‌هایی که در راستای ترویج الگوی سبک ایرانی - اسلامی حرکت می‌کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 375183
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار