خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/10/28 - 18:18
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
ابراهیمی:

آمادگی کافی برای مبارزه با ملخ‌های مهاجم وجود نداشت/ تجربه تلخ گذشته نباید تکرار شود

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت:در سال جدید نسبت به هجوم ملخ‌ها اعلام خطر می‌کنیم و تجربه تلخ قبلی، ایجاب می‌کند که میزان آمادگی را با افزایش اعتبارات و تدارک تجهیزات بالا ببریم.

علی ابرهیمی  سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره هجوم ملخ‌ها به ایران، گفت: حمله ملخ‌ها در سال گذشته غافلگیر کننده بود و آسیب بسیار زیادی را به همراه داشت و نشان داد آمادگی لازم برای برخورد با این آفت را از نظر تامین اعتبار، امکانات و تجهیزات لازم را  نداشتیم.



نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اقدامات پیشگیرانه و عملیات مبارزه در زمینه هجوم ملخ‌ها قابل قبول نبود، ادامه داد: متاسفانه به دلیل تاخیر در مقابله با ملخ‌های مهاجم این آفت‌ها توانستند تخم‌ریزی بعدی خود را در کشور داشته باشند.











علی ابراهیمی


این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در گزارش قرائت شده کمیسیون کشاورزی در صحن علنی مجلس احتمال داده شده بود که شاهد هجوم مجدد ملخ‌ها می‌شویم، عنوان کرد: حمله ملخ‌ها در طبیعت سابقه داشته است اما این آفت جزء آفت‌‎های عمومی محسوب می‌شود و مبارزه با آن برعهده دولت است و کشاورز به تنهایی امکان مبارزه با آن را ندارد.



وی با بیان اینکه هجوم ملخ‌ها علاوه بر کشاورزی به مراتع، جنگل‌ها و محیط زیست آسیب بسیار زیادی وارد می‌کند، تصریح کرد: سال گذشته ضمن اینکه تلاش صورت گرفته شده توسط وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حفظ نباتات قابل تقدیر بود اما به علت تخصیص دیرهنگام اعتبارات و تدارک سم و تجهیزات عملیات مقابله با ملخ‌های مهاجم موفق نبود.



سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: در سال جدید نسبت به هجوم ملخ‌ها اعلام خطر می‌کنیم و تجربه سخت و تلخ قبلی، ایجاب می‌کند که میزان آمادگی را با افزایش اعتبارات و تدارک تجهیزات بالا ببریم./



پایان پیام

  • کد خبر : 294232
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار