خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/08/13 - 14:42
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اقتصادی
کعبی:

آبادان با شرایط قبل از جنگ مقایسه شود/ لزوم توجه به نقش موثر آبادان در اقتصاد ملی

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، می گوید: در حالی که شبکه آب و فاضلاب در آبادان دچار مشکلات جدی است و مشاغل مرتبط با کشاورزی هم به دلایل مختلف از جمله نداشتن آب مناسب در حال از دست رفتن است، اما آبادان دارای ظرفیت های بالقوه ای است که نه تنها در استان خوزستان، بلکه در کل کشور می تواند نقش موثری در اقتصاد ملی ایفا کند.

عامر کعبی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه آبادان یکی از شهرهایی بود که قبل از جنگ تمام زیرساخت های لازم را دارا بود، گفت: آبادان شهری است که قبل از آغاز جنگ تحمیلی بیش از 500 هزار نفر جمعیت داشت و این نشان دهنده رونق اقتصادی شهر آبادان بود؛ اما متاسفانه آبادان تمام زیرساخت های خود را در طول جنگ از دست داد.



از دست رفتن نخلستان ها با پیش روی آب شور



این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: حجم وسیعی از نخلستان های آبادان که قسمت عمده اشتغال مردم آبادان را به خود اختصاص داده بود، از دست رفت. آب شوری که از پیش روی آب دریا در اروندرود تا نزدیکی اهواز پیش رفته و حتی رودخانه بهمنشیر را هم تحت تاثیر قرار داده، باعث شد که آسیب جدی به کشاورزی آبادان و خرمشهر و حتی شادگان وارد شود.



آبادان دارای ظرفیت های بالقوه ای است



وجود اشکالات عمده در شبکه آب و فاضلاب



کعبی با انتقاد از عملکرد وزارت نیرو در سه دهه اخیر در حوزه آب و فاضلاب آبادان، خاطرنشان کرد: متاسفانه وزارت نیرو در سه دهه اخیر اقدام قابل ملاحظه ای که بتواند با مشکلات آبی در شهرستان های آبادان، خرمشهر و جنوب استان خوزستان مقابله کند، انجام نداده است. در حالی که شبکه آب و فاضلاب در آبادان دچار مشکلات جدی است و مشاغل مرتبط با کشاورزی هم به دلایل مختلف از جمله نداشتن آب مناسب در حال از دست رفتن است، اما آبادان دارای ظرفیت های بالقوه ای است که نه تنها در استان خوزستان بلکه در کل کشور می تواند نقش موثری در اقتصاد ملی ایفا کند.



آبادان؛ نیازمند نگاه بنیادین مدیران



این نماینده مردم در مجلس دهم، آبادان را نیازمند نگاه بنیادین مدیران دانست و افزود: آبادان باید با شرایط قبل از جنگ مقایسه شود. با توجه به اینکه در شهرهای دیگر اقدامات خوبی انجام شده و آنها به رشد قابل توجهی رسیده اند، انتظار می رفت این رشد در آبادان هم اتفاق بیوفتد که این امر محقق نشد.



وی به بهره برداری از فاز دوم پالایشگاه نفت آبادان اشاره کرد و گفت: فاز دوم پالایشگاه آبادان با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد دلار ساخته می شود. بر آنیم که این پالایشگاه قدیمی با بیش از 100 سال قدمت را به پالایشگاه جدیدی تبدیل کنیم که بتواند در اقتصاد کشور موثر باشد.











آبادان صف آب




منطقه آزاد اروند و ناکامی در کارکردهای اقتصادی



نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، در ادامه با بیان اینکه منطقه آزاد اروند دچار مشکلاتی در حوزه صادرات است، اضافه کرد: نگاه دولت قبل و دولت فعلی به این منطقه مثبت بوده ولی در اجرای فعالیت ها و استفاده از ظرفیت های این منطقه همچنان با مشکل مواجهیم. منطقه آزاد اروند با 34 هزار هکتار مساحت، بزرگترین منطقه جمعیتی در کشور است، اما با وجود مشکلات اقتصادی که اخیرا شاهد بودیم این منطقه نتوانست کارکردهای اقتصادی خود را ایفا کند که امیدواریم بتوانیم تا پایان امسال و یا در سال آینده کمبودها را جبران کنیم./



بیشتر بخوانید: 



ساختار معیوب منطقه آزاد اروند ناتوان از ایجاد جریان مالی پایدار/لزوم بازسازی آبادان در قالب طرح ملی



گمرک در گیت‌های خروجی آبادان - اهواز مستقر می‌شود



اجرای فاز ۲پالایشگاه آبادان بازگشت به دوران طلایی صنعت نفت است



پایان پیام



 



 

  • کد خبر : 265822
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار