خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/07/18 - 10:21
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اقتصادی
سرگزی:

«میلک» فرصتی برای از سرگیری فعالیت مرزی کولبران مرزنشین است

رئیس مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی گفت: بازگشایی بازارچه مرزی میلک در استان سیستان و بلوچستان فرصتی برای از سرگیری فعالیت مرزی کولبران و رونق معیشت مرزنشینان است.

محمد سرگزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد بازگشایی بازارچه‌های مرزی گفت: بازارچه‌های محلی طی سالیان اخیر به بهانه مسائل مختلف و عدم همراهی دولت افغانستان در سیستان و بلوچستان مورد بی مهری واقع شده بود که بازگشایی این بازارچه مرزی در این استان فرصتی برای از سرگیری فعالیت مرزی کولبران و رونق معیشت مرزنشینان است.



نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون افزود: بخشی از این بی‌توجهی به دولت افغانستان باز می‌گردد که چندان متمایل به راه اندازی فعالیت تجاری در قالب مرزنشینان و کولبری نبودند در سفر اخیری که رئیس جمهور به استان سیستان و بلوچستان داشتند ظرفیت مرزها از جمله مرز میلک مورد توجه قرار گرفت. 



پیشنهاد فعال شدن بازارچه‌های مرزی از طرف رییس جمهور



وی ادامه داد: با خشکسالی‌های پی در پی که در سال‌های اخیر با آن مواجه بودیم و دامن شهرهای استان‌های جنوبی به ویژه سیستان و بلوچستان گرفت، مردم با مشکلات عدیده‌ای به ویژه در حوزه اقتصادی روبرو شدند، پیشنهاد فعال شدن بازارچه مرزی در سیستان و بلوچستان از طرف رئیس جمهور محترم مطرح شد، اولین پیشنهاد در راستای بازارچه مرزی میلک بود، در گذشته تجارت مرزی از طریق جاده ابریشم صورت می‌گرفت که متاسفانه امکان پررنگ کردن فعالیت‌های مرزنشینی در آن ممکن نبود.



اشتغالزایی و ارزی آوری از طریق «میلک»



نماینده مردم درمجلس اظهار کرد: در بازارچه مرزی میلک فعالیت در سه سطح تعریف شده است، خروج برخی کالاها با تخفیف در عوارض گمرکی و بهبود شرایط گردشگری و رونق خرد فروشی و همچنین فرصتی برای رونق و توسعه صنایع دستی مردم در این منطقه است که اگر به زیرساخت‌های آن توجه کنیم موجب اشتغالزایی و ارزی آوری هم می‌شود. 



ورود کامیون‌های افغانی به بازارچه‌های بدون پرداخت عوارض گمرکی می‌تواند عاملی برای تقویت روابط اقتصادی و صادرات باشد



عضو کمیسیون عمران مجلس یازدهم ادامه داد: ورود کامیون‌های افغانی به بازارچه‌های بدون پرداخت عوارض گمرکی می‌تواند عاملی برای تقویت روابط اقتصادی و صادرات باشد، البته این موضوع در تمام بازارچه های سیستان عملیاتی می‌شود.



بیشتر بخوانید:





رئیس مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در پایان خاطرنشان کرد: راه اندازی بازارچه میلک در رونق معیشت، اشتغال و توسعه اقتصادی نقش پررنگی خواهد داشت از طرفی موجبات رونق گردشگری منطقه خواهد داشت، سرمایه‌گذاری بر روی این بازارچه بی‌شک بهبود وضعیت کولبران منطقه را به دنبال دارد./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 328551
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار