خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/22 - 13:59
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : استان ها
چنارانی:

کنگره ملی بزرگداشت شهدای دیار سلسله الذهب به یاد شهید شوشتری برگزار می‌شود

نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی از برگزاری رویداد فرهنگی در جلسه نیشابور سبزواریان خبر داد و گفت: همزمان با کنگره ملی بزرگداشت شهدای دیار سلسله الذهب بزرگترین رویداد میدانی شرق کشور  از 19 تا 26 مهر ماه سالروز شهادت سردار وحدت شهید شوشتری برگزار می‌شود.

هاجر چنارانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد آخرین اقدامات صورت گرفته در حوزه انتخابیه، گفت: سال‌های بسیاری است که یک رویداد ملی را در نیشابور پیگیری می‌کنیم و اخیرا  جلسه‌ای را در محضر مقام معظم رهبری با خانواده‌های سرداران و عزیزان شهدا برگزار کردیم که نام این جلسه نیشابور سبزواریان است.



نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در ادامه تاکید کرد: مقرر شد که کنگره‌هایی به صورت ملی برگزار شود، در همین راستا در حدود چند ماه است که همه دست‌اندرکاران و عوامل از جمله نیروهای بسیج، سپاه و بسیاری از ادارات و نیروهای بسیج مردمی مشغول برگزاری این کنگره هستیم.



وی در ادامه به برگزاری بزرگترین رویداد فرهنگی شرق اشاره و تصریح کرد: همزمان با کنگره ملی بزرگداشت شهدای دیار سلسله الذهب بزرگترین رویداد میدانی شرق کشور  از 19 الی 26 مهرماه سالروز شهادت سردار وحدت شهید شوشتری برگزار می‌شود.



نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: پنج عملیات بزرگی که رزمندگان خراسان رضوی در زمان جنگ در این عملیات‌ها بودند در سرزمینی به مساحت یک و نیم هکتار بازسازی شده است؛ نیشابور از سال ۲۰۱ هجری قمری در چند رویداد بزرگ توسط کارگردان و بازیگران نام‌آور به تصویر کشیده خواهد شد.



 عضو کمیسیون قضایی و حقوقی در مجلس یادآور شد:  نیشابور قدیم در چند قسمت از جمله قصه ورود آقا امام رضا(ع) به شهر نیشابور، داستان فضل بن شاذان، داستان عطار و داستان بی بی شطیطه نیشابوری و چند رویداد بزرگ دیگر که در نیشابور از سال ۲۰۱ قمری به بعد  به وقوع پیوسته به تصویر کشیده شده که کار بسیار ارزشمندی است و بسیاری از افراد زحمت این کار را کشیده‌اند که تقریباً با هزینه‌های مردمی و خیرین بخش خصوصی و با نگاه ویژه شهدا شروع شده است. 



نماینده مردم درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رویداد شرق کشور از مهمترین رویدادهای ملی، مذهبی و فرهنگی است، گفت: به اعتقاد بنده پیگیری این مسئله از مهمترین اقداماتی است که در مورد آن انجام داده‌ایم، اما در شهرستان نیشابور کارهای بزرگ دیگری نیز انجام شده است.



چنارانی در پایان خاطر نشان کرد: دفتر انجمن مفاخر همواره در مراکز استان‌هاست، برای اولین بار پس از صد و اندی سال انجمن مفاخر کل کشور این افتخار را به ملت نیشابور داد تا این دفتر را در نیشابور ثبت کنیم که این رویداد به مفاخر و انسان‌های بزرگ گذشته و انسان‌هایی که امروز در عرصه فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و ارزشی شهرستان نیشابور نام آوری دارند و جزو مفاخر هستند،نام آنها در این دفتر ثبت شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 369760
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار