خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/10/11 - 15:06
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
سرویس : استان ها
رحیمی مظفری مطرح کرد:

پیگیری ویژه افزایش سهمیه سوخت کامیونت ها در استان های جنوبی

نماینده سروستان،کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه با وزیر نفت،گفت:موضوع افزایش سهمیه روزانه کامیونت‌ها در استان های جنوبی که پیش از این کاهش یافته بود به صورت ویژه پیگیری شد.

عبدالعلی رحیمی مظفری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با  اشاره به مسائل مربوط به حوزه انتخابیه خود گفت:همایش تجلیل از فعالان حوزه حمل و نقل شهرستان کوار با حضور فرهاد مهریاری مدیرکل ایمنی و ترافیک سازمان راهداری کشور، علیرضا راستیار مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس، فرماندار و سایر مسئولان شهرستان کوار،  در شهر کوار،برگزار شد.



پیگیری ویژه افزایش سهمیه سوخت کامیونت ها در استان های جنوبی



نماینده مردم سروستان،کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی در ادامه  از جلسه با وزیر نفت خبرداد و افزود:در جلسه با وزیر نفت موضوع افزایش سهمیه روزانه کامیونت‌ها در استان های جنوبی که پیش از این کاهش یافته بود به صورت ویژه پیگیری شد.



نماینده مردم کوار، سروستان و خرامه در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه سهمیه سوخت روزانه کامیونت‌ها در استان های جنوبی از 150 لیتر به 90 لیتر کاهش یافت که مشکلاتی را برای رانندگان و سیستم حمل و نقل کشور به وجود آورده است. یکی از مطالبات اصلی رانندگان ناوگان حمل و نقل در روز ملی حمل و نقل، تقاضای برگشت این سهمیه به میزان قبل بود که در جلسه امروز با وزیر نفت به طور ویژه مطرح شد و مقرر شد در جلسه با مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش، حل شود.



عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس، افزود:یکی دیگر از موضوعات جلسه  ، پیگیری مصوبات کمیسیون انرژی در سفر به استان‎‌های فارس(به ویژه حوزه انتخابیه) و سیستان و بلوچستان بود.یکی از مشکلات استان سیستان و بلوچستان کمبود سهیمه سوخت بسیاری از صنایع است که در این جلسه مقرر شد برای برخی از صنایع اولویت دار،این موضوع برطرف شود.



قرعه کشی فاز دوم مسکن ملی کوار به زودی انجام می شود



رحیمی مظفری با اشاره به مشکل تامین زمین برای احداث مسکن ملی در شهر کوار گفت: پس از رایزنی های مستمر،فاز دوم مسکن ملی کوار با تامین 12 هکتار زمین برای ساخت حدود 400 واحد مسکونی، قرعه کشی فاز دوم مسکن ملی کواربه زودی آغاز می شود.



رحیمی مظفری با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با مدیرکل راه و شهرسازی استان در شیراز، افزود: همچنین چهار قطعه زمین 90 هکتاری ، 100 هکتاری، 80 هکتاری و 20 هکتاری نیز جهت اجرای فاز سوم مسکن ملی کوار در نظر گرفته شده است که مسایل مربوط به مالکان هر یک از این زمین ها که زودتر حل شود؛ با اجرای زیرساخت‌های لازم و انجام قرعه کشی، اجرای فاز سوم مسکن ملی کوار نیز آغاز می‌شود.



وی با اشاره به اینکه قرعه کشی مسکن ملی توسط اداره راه و شهرسازی استان انجام می شود، افزود:در حال حاضر و در فاز اول 500 واحد مسکونی در حال ساخت هستند که برخی از آنها در مرحله ساخت طبقه دوم قرار دارند.



رحیمی مظفری، با اشاره به اینکه بزرگترین مشکل مسکن ملی کوار تامین زمین بوده و اعتبارات لازم برای شروع پروژه تامین شده است، گفت: اجرای پروژه مسکن ملی در شهرهای اکبرآباد و طسوج نیز در حال پیگیری جهت تامین زمین قرار دارد.



وی در ادامه به اجرای پروژه مسکن ملی در شهرهای سروستان و خرامه اشاره کرد، افزود: این پروژه در شهرستان های خرامه و سروستان نیز با جدیت دنبال می شود که در شهرستان خرامه توسط پیمانکاران ساخته می‌شود و در شهرستان سروستان به صورت واگذاری و توسط مردم با ارائه تسهیلات در حال انجام است؛

همچنین در حال پیگیری برای تامین زمین جهت اجرای پروژه مسکن ملی برای سایر شهرهای کوچک حوزه انتخابیه نیز هستیم و امیدواریم با حل شدن این مشکل، پروژه ساخت مسکن ملی در این شهرها نیز به زودی آغاز شود.



برق چاه‌های کشاورزی در فصل کشت، وصل شد



نماینده مردم کوار،سروستان و خرامه در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:برق برخی از چاه‌های کشاورزی که به دلیل عدم مدیریت مصرف آب توسط کشاورزان به وسیله وزارت نیرو قطع شده بود، مجدد وصل شده و مابقی نیز در دست پیگیری قرار دارد.  



رحیمی مظفری،افزود: با توجه به وضعیت مصرف آب در کشور و بروز خشکسالی و کم‌آبی، وزارت نیرو در اقدامی کنترلی، برق چاه‌های کشاورزی که بیش از ۱۷۰ درصد بیشتر از وضعیت نرمال آب مصرف کرده بودند را پس از هشدار پیامکی، تک فاز کرد. این محدودیت در برخی نقاط بر اساس دیماند مصرف برق و برخی جاها بر اساس کنتور حجمی انجام شده است.



عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس، ادامه داد:این اقدام منجر به اعتراض کشاورزان شد که با پیگیری هایی که با وزارت نیرو انجام شد این موضوع به طور موقت به تعویق افتاد تا برخی اقدامات اصلاحی برای پیشگیری از ضرر و زیان کشاورزان انجام شود. عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، افزود: در آخرین جلسه ای که  16 دی ماه با مدیرکل دیسپچینگ و مدیریت منابع برق‌آبی کشور داشتیم؛ مقرر شد دو هفته به کشاورزان مهلت دهند و در مقابل طی این دو هفته آینده کشاورزان نیز با مراجعه به ادارت منابع آب شهرستان‌ها، بر اساس دستورالعمل صادره وزارت نیرو کار خود را ادامه دهند و برای برخی کشاورزان نیز پایش مجدد برای ارایه مجوز، انجام شود. 



 وی، ادامه داد: همچنین مقرر شد اقدامات به گونه ای انجام شود که به کشت‌های سبز آسیب نرسد و کشاورزان نیز با ارایه تعهد، آب مصرفی خود را بر اساس مجوزی که پیش تر دریافت کرده اند، مدیریت نمایند و از مصرف بیشتر خودداری نمایند. همچنین به کشاورزانی که هنوز موفق به نصب کنتور نشده‌اند نیز مهلت بیشتری، داده شود.



رحیمی مظفری، با اشاره به اینکه از حدود ۲ هزار حلقه چاه شهرستان کوار تنها حدود ۵۰ حلقه دچار مشکل شدند، افزود: در فرآیند پیگیری این موضوع، متوجه شدیم که واگذاری کنتورها نیز به طور انحصاری در اختیار چند شرکت خاص است که این موضوع نیز پیگیری می شود تا واگذاری کنتور نیز در فضای رقابتی و با نظارت و بر اساس استانداردهای وزارت نیرو انجام شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 373860
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار