خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/11/02 - 14:35
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
میرتاج‌الدینی در همایش بین‌المللی خوشنویسی راه ابریشم؛

میان یک خط زیبای دستی با خطوط چاپی تفاوت از زمین تا آسمان است

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس گفت: خوشنویسی یک هنر است و آفریننده آن دست یک هنرمند، میان یک خط زیبا که هنرمند آن را می‌نویسد با آنچه که در چاپ، تایپ و دیجیتال به نمایش درمی‌آید، کاملا تفاوت وجود دارد هرچند که زیبا هم باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس روز چهارشنبه (1 بهمن ماه) در جشنواره و همایش بین‌المللی خوشنویسی راه ابریشم (رقص قلم) که به همت کمیسیون ملی یونسکو در شهر مقدس مشهد برگزار شده بود، حضور یافت.



نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در این همایش ضمن اشاره به اینکه خداوند به قلم و آنچه می‌نویسد، سوگند یاد کرده است، گفت: زمانی که مفاهیم عالی و معانی بلند در قالب زیبا ریخته می‌شود، هنر خوشنویسی شکل می‌گیرد و متعالی می‌شود.



وی با تاکید براینکه خوشنویسی یک هنر است و آفریننده آن دست یک هنرمند، ادامه داد: میان یک خط زیبا که هنرمند آن را می‌نویسد با آنچه که در چاپ، تایپ و دیجیتال به نمایش درمی‌آید، کاملا تفاوت وجود دارد هرچند که زیبا هم باشد. مانند تفاوت میان فرش دستباف و فرش ماشینی که از زمین تا آسمان است.











همایش بین المللی خوشنویسی


میرتاج‌الدینی تصریح کرد: همایش بین‌المللی خوشنویسی راه ابریشم(رقص قلم) یک پدیده فرهنگی قابل ستایش و از مهمترین پدیده‌های فرهنگی سال 1399 محسوب می‌شود و اکنون به همت کمیسیون ملی یونسکو در ایران برگزار شده است.



 نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس گفت: بزرگان و علمای کشورمان از جمله امام راحل (ره) از خط خوش برخوردار بوده ‌و مقام معظم رهبری هم از خط خوش برخوردار‌ هستند./



پایان پیام

  • کد خبر : 312572
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار