خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/13 - 14:48
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : استان ها
محمدی:

محرومیت‌زدایی از روستاهای فسا با جهاد آبرسانی/ تلاش بر این است که در آینده آب پایدار فسا از دریا تأمین شود

️نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی گفت: مصوبه برای دستیابی به آب پایدار در فسا دریافت شده است، برای تأمین آب پایدار، سد سلمان مورد مطالعه قرار دارد و اگر به نتیجه نرسد آب دریا را خواهیم گرفت.

به گزارش  خبرگزاری خانه ملت ؛ حسنعلی محمدی، نماینده مردم شهرستان فسا در مجلس شورای اسلامی در جمع مردم روستای «چاه‌دولت» شیبکوه بیان کرد: تلاش بر این است که با تلاش شبانه‌روزی و ایجاد وحدت میان مسؤولان شهرستان، محرومیت‌زدایی از روستاهای فسا صورت گیرد؛انجام طرح‌های جهاد آبرسانی نیز در همین راستا جریان دارد. رفع مسائل اساسی این روستا یعنی کمبود آب و مشکل راه‌ در دستور کار قرار داده شده و اقدامات ارزشمندی نیز در این زمینه انجام گرفته است. با توسعه راه‌ها که در حال رقم خوردن است، اقتصاد این روستا تحولی اساسی خواهد یافت.

محرومیت‌زدایی از روستاهای فسا با جهاد آبرسانی جریان دارد

وی افزود: با وجود اینکه سهمیه قیر این منطقه بالاتر از میزان تخصیص، دریافت شده بود ولی باز هم قیر اضافه تخصیص داده شد تا معابری که آماده‌سازی شده است دیگر خراب نشود و بهسازی معابر تکمیل شود. رفع مشکل آب این روستا در قالب جهادآبرسانی توسط س.پاه پاس.داران در حال انجام است؛ مسؤولان بی‌وقفه پای کار مردم هستند تا گشایش حاصل شود

مهندسی مجدد ۲ حلقه چاه و بهره برداری از دو حلقه چاه دیگر در شهرستان فسا

با تلاش و پیگیری  نماینده مردم شریف فسا در مجلسآبرسانی به شهر فسا بهبود یافت.مدیر عامل شرکت آبفا فارس از مهندسی مجدد ۲ حلقه چاه و بهره برداری از دو حلقه چاه آهکی دیگر در منطقه موردی شهرستان فسا خبر داد و گفت: بخشی از مشکلات آبرسانی شهر فسا و روستاهای بخش نوبندگان این شهرستان مرتفع شد.

علی شبانی در همین رابطه اظهار کرد: با پیگیری های مجدانه نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی ،" بهمنی" فرماندار ویژه شهرستان فسا مسئولین محلی و خادمان مردم در شرکت آبفا استان فارس، دو حلقه چاه آهکی در منطقه موردی شهرستان فسا پس از حفر، تجهیز و برق رسانی در مدار بهره برداری قرار گرفت که با گشایش این منابع آبرسانی، علاوه بر تقویت آب شبکه  آبرسانی بخشهایی از شهر فسا، تعدادی از روستاهای بخش نوبندگان نیز از مزایای آن منتفع شدند.

️در برابر آن دسته از مسؤولانی که انجام وظیفه نکنند با قاطعیت مطالبه‌گری می کنم

 حسنعلی محمدی، نماینده مردم شهرستان فسا در مجلس شورای اسلامی در جلسه‌ای که با حضور اعضای شورا، دهیاران و مدیران بخش شیبکوه به منظور بررسی مشکلات این منطقه در دفتر امام جمعه این بخش برگزار شد، بیان کرد: من در برابر مردم کرنش دارم ولی در برابر آن دسته از مسؤولانی که انجام وظیفه نکنند با قاطعیت مطالبه‌گری خواهم کرد و در زمینه رفع بحران آب فسا نیز اینچنین عمل کردم و افراد زیادی را در سطح استانداری و وزارتخانه به چالش کشیدم؛ دستور ترک تشریفات را دریافت کردم و از محل بودجه تنش آبی، اعتباراتی را برای آبفا و آب منطقه‌ای گرفتم.

️وی افزود: در مدت تعطیلات اخیر بر خلاف رویه معمول در کشور،شهرستان را رها نکردم و امور را مرتب پیگیری می‌کردم. به لطف خداوند اتفاقات خوبی برای شهرستان رقم خورده است و اعتبارات قابل توجهی به بخش آب فسا اختصاص یافته است. عملیات‌های شبانه‌روزی در این مدت برای حفر و تجهیز چاه‌های آب متعدد و ورود آن‌ها به خط انتقال آب همواره جریان داشته است و به زودی بخشی از مشکل کمبود آب حل خواهد شد.

️نماینده مردم شهرستان فسا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مصوبه برای دستیابی به آب پایدار در فسا نیز دریافت شده است تا یک چاره اساسی برای فسا اندیشیده شود چرا که چاه‌های آب هم ممکن است چند مدت دیگر خشک شوند. برای تأمین آب پایدار فسا سد سلمان مورد مطالعه قرار دارد و اگر به نتیجه نرسد آب دریا را خواهیم گرفت. نظر من این است که آب پایدار فسا از دریا تأمین شود چرا که آبی مطمئن و واقعاً پایدار است، از حوزه فسا نیز عبور می‌کند و مشکلاتی مانند سد رودبال را هم نخواهد داشت. علاوه بر این موارد از بالادست سد رودبال نیز قرار است مطالعاتی صورت گیرد و به نسبت سهمی که فسا از آب دارد دریافت شود. چند برنامه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند‌مدت برای رفع مشکل آب فسا در دستور کار قرار دارد و در حال پیگیری است./

پایان پیام

 

 

  • کد خبر : 381537
سلماز ابراهیم زاده
خبرنگار

سلماز ابراهیم زاده

آخرین اخبار