خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/03/09 - 12:17
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : استان ها
موسوی:

فعالسازی حوزه تولید مراغه و عجب شیر در گروی تغییر مدل نگاه مدیران استانی است

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس دوازدهم، با انتقاد از نوع نگاه مسئولان استانی نسبت به این منطقه که باعث کوتاهی برخی ادارات فعال در آن برای ارائه خدمات به مردم شده است از تعریف چشم‌انداز یک ساله به‌منظور رفع بخشی از مشکلات حوزه انتخابیه خود خبر داد.

سید فرید موسوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به برخی مشکلات حوزه انتخابیه خود با تاکید بر اینکه این منطقه دارای مسائل و مشکلات زیادی است گفت: یکی از مهمترین مشکلات این منطقه به وجود جمعیتی حدود 15هزار نفر جویای کار برمی‌گردد که ناشی از نبود زیرساخت‌های کافی در حوزه تولید است چرا که برق و گاز مورد نیاز این بخش تامین نشده است.

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس دوازدهم، تصریح کرد: بهبود محورهای مواصلاتی از دیگر موضوعات مهم این منطقه است که باید به طور جدی پیگیری شود.

وی یادآور شد: البته این مشکلات منبعث از نگاهی است که بسیاری از مدیران فعال در این منطقه نسبت به این شهرستان‌ها دارند و برغم اینکه مراغه و عجب شیر چه از لحاظ وسعت و چه جمعیت دومین منطقه این استان بعد از تبریز محسوب می‌شوند اما با این نگاه اداره می‌شوند که یک بیستم شهرستان‌های آذربایجان شرقی نیستند.

موسوی با انتقاد از اینکه تمرکز امکانات این استان در مرکز آن قرار دارد، تاکید کرد: لازم است تلاش کنیم هم مدل ذهنی مدیران را نسبت به این دو شهرستان اصلاح کنیم، هم تمام ظرفیت‌های مردمی و دولتی را برای رفع چالش‌های آنها بکار گیریم تا بتوانیم این منطقه را به جایگاه اصلی خود برگردانیم و تحقق آن نیز در گروی فعالسازی برخی ادارات و مسئولانی است که نقش مهمی در این زمینه خواهند داشت.

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس دوازدهم، بیان کرد: متاسفانه برخی ادارات با سوءاستفاده از نگاهی که مرکز استان نسبت به این دو شهرستان دارد، در ارائه خدمات به مردم کوتاهی‌هایی دارند که وضعیت کنونی را رقم زده است کمااینکه با وجود امکانات و منابعی که در اختیار داریم نباید شرایطی ایجاد شود که شاهد 15 هزار نفر جویای کار در این منطقه باشیم.

موسوی اظهار کرد: عمده اقتصاد این منطقه از طریق کشاورزی تامین می‌شود اما صنایع تبدیلی و تکمیلی ندارد و دسترنج مدیرانمان در اختیار دلالان و کسانی قرار می‌گیرد که اصلا در بخش تولید نقشی ندارند و این‌ مواردی است که مورد غفلت قرار گرفته است بنابراین به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم که بخشی از این مشکلات را تا سال آینده رفع کنیم./

پایان پیام

  • کد خبر : 379112
مرضیه جلیلی
خبرنگار

مرضیه جلیلی

آخرین اخبار