خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/08/27 - 11:06
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : استان ها
موسوی مطرح کرد:

صادرات سیب‌زمینی از استان اردبیل در هفته آتی

نماینده مردم اردبیل در مجلس گفت: صادرات سیب‌زمینی از گمرکات استان اردبیل از هفته آینده آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سید کاظم موسوی در حاشیه نشست با فعالان بخش تولید در اردبیل، اظهار کرد: ناقص اجرا شدن رتبه‌بندی و یا کمبود نیروی انسانی نمی‌تواند عاملی برای استیضاح وزیر آموزش و پرورش باشد بلکه این وزارتخانه تلاش می‌کند تا با راهکارهای مناسب موانع را برطرف کند.



وی تصریح کرد: استیضاح وزیر آموزش و پرورش قطعی نیست و همچنان صحرایی به فعالیت خود ادامه می‌دهد و بعید است در این شرایط استیضاح جدی وزیر آموزش و پرورش را در مجلس یازدهم شاهد باشیم.



نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در مورد اجرایی نشدن قانون رتبه‌بندی معلمان به صورت کامل و جامع گفت: این موضوع را تأیید می‌کنیم و از وزیر خواسته‌ایم تا هر چه سریع‌تر قانون مصوب مجلس در رتبه‌بندی را اجرایی کرده و رضایت معلمان را فراهم کند.



 موسوی در مورد کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش افزود: این کمبود هم صحت دارد ولی در برنامه هفتم توسعه مصوب کردیم تا دولت سالانه ۲۵ هزار معلم را استخدام و یا تربیت کرده و جذب آموزش و پرورش کند.



نماینده مجلس یازدهم در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: از هفته آینده صادرات سیب‌زمینی از گمرکات استان اردبیل آغاز خواهد شد.



وی به تولید محصولات استراتژیک به ویژه سیب‌زمینی در مرکز استان اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: ۸۵۰ هزار تن محصول سیب‌زمینی در کشت اردبیل استحصال می‌شود که تنها ۲۵۰ هزار تن آن نیاز استان بوده و مابقی باید صادر شود.



موسوی اضافه کرد: وزیر جهاد کشاورزی و اقتصاد و دارایی قول مساعد دادند تا در هفته آینده صادرات سیب‌زمینی از استان اردبیل انجام و دغدغه کشاورزان برطرف شود.



وی بیان کرد: نباید کشاورزان در این اوضاع ناامید شده و یا از بابت انبار کردن محصول خود متضرر باشند بلکه بهتر است با رفع موانع و به صورت قانونی صادرات به شکل مطلوب به انجام برسد.



نماینده مجلس یازدهم در ادامه سخنان خود یادآور شد: برنامه هفتم توسعه یکشنبه هفته آینده به تصویب مجلس می‌رسد تا برای تأیید نهایی به شورای نگهبان برود.



 موسوی تصریح کرد: در برنامه هفتم توسعه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران در دستور کار قرار گرفته و در کنار آن قوانین حمایتی مصوب بر جامعه ایثارگران نیز استمرار می‌یابد.



نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهاد کردیم تا همچون برنامه ششم توسعه حمایت لازم از ایثارگران و فرزندان آنها در بخش‌های مختلف به انجام رسیده و استخدام ایثارگران را با کمترین موانع شاهد باشیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 371599
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار