خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/09/06 - 16:28
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : استان ها
کریمی فیروزجایی با اشاره به نشست نمایندگان سه استان شمالی کشور با رئیس جمهور:

سازمان ملی مدیریت پسماند تشکیل می‌شود/ نگذارید کشاورزان و دامداران زمین گیر شوند

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه نمایندگان سه استان شمالی کشور با رئیس جمهور، از وعده رئیس جمهور برای تشکیل سازمان  ملی مدیریت پسماند با محوریت استان‌های شمالی کشور خبر داد.

علی کریمی فیروزجائی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت در تشریح نشست مجامع استانی نمایندگان استان‌های گیلان، مازندران و گلستان با رئیس جمهور، عنان کرد: در این دیدار، پیش از سخنان رئیس جمهور نمایندگان استان‌های گلستان، گیلان و مازندران هر یک به صورت جداگانه با اشاره به ظرفیت‌های و توانمندی‌های استان‌های یاد شده، دغدغه‌های خود را در زمینه مشکلات معیشتی، کم‌آبی، اشتغال، زیست‌محیطی و ضرورت اجرای عدالت در نظام پرداخت مطرح کردند.



نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی افزود: در این نشست عنوان شد که به خاطر گرانی‌های سرسام‌آور نهاده‌های کشاورزی و دامی، کشاورزان و دامداران را زمین‌گیر خواهند شد و اگر الان اقدامی نکنید سال آینده این قشر زحمت کش حاضر نیستند شغل‌شان را ادامه دهند و نیاز به حمایت جدی دولت دارند.



عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یازدهم با اشاره به وضعیت فعلی آموزش و پرورش تأکید کرد: آقای نوری گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش و 10 نفر مانند ایشان هم نمی‌توانند مشکل دستگاه تعلیم و تربیت کشور را حل کنند و قطعا نیاز به عزم و اراده ملی است و جنابعالی که بعد از 10 سال به شورای عالی آموزش و پرورش حضور پیدا کردید الان هم باید با قدرت پای کار بیایید تا مشکلات آموزش و پرورش که ریشه در بی توجهی دولت سابق دارد را حل کنید.



کریمی فیروزجایی ادامه داد: در 16 سال گذشته حدود 10 وزیر و سرپرست آمدند و میانگین عمر هر وزیر کمتر از دو سال است و باید در این دولت این مشکلات بر طرف شود و مجلس هم این آمادگی را دارد تا به کمک آموزش و پرورش بیاید و رتبه‌بندی معلمان و مخصوصا پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان پرداخته شود.



وی اضافه کرد: در بخش دیگری از این نشست به موضوع مدیریت پسماند اشاره و مقرر شد به زودی با دستور رئیس جمهور سازمان ملی پسماند در کشور آغاز به کار خواهد کرد و این سازمان ملی با محوریت استان‌های شمالی فعالیت خواهد کرد.



کریمی فیروزجایی بحث پسماند را از اولویت‌های نظام مسائل شمال دانست و افزود: تمرکز فعالیت‌های مربوط به این حوزه موجب تسریع مدیریت پسماند خواهد شد.



 این نماینده مردم در مجلس یازدهم همچنین از فقدان مکانیزم عادلانه توزیع اعتبارات به عنوان مشکل اساسی اشاره و اضافه کرد: به دستور رئیس جمهور بودجه سال آینده بر اساس عدالت محوری بین استان‌ها توزیع خواهد شد.



وی تصریح کرد: همچنین باید تلاش شود اقتصاد دریامحور در شمال کشور جان بگیرد و ما انتظار داریم در این راستا اقدامات لازم صورت گیرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 332087
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار