خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/03/12 - 13:36
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
فیاضی:

ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه‌های مازندران در سایه غفلت وزارت نیرو/خطر وقوع سیل مرگبار پاییزی در کمین نور تا چمستان است

نماینده نور و محمود‌آباد در مجلس دوازدهم، در انتقاد نسبت به عدم مدیریت وزارت نیرو برای بهره‌برداری صحیح از رودخانه‌ها که باعث ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه‌های مازندران شده است، نسبت به احتمال وقوع سیلی گسترده در پاییز در حوزه انتخابیه خود هشدار داد.

عبدالوحید فیاضی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به مشکلاتی که در حوزه راه‌های استان مازندران وجود دارد، گفت: راه‌های منتهی به استان مازندران از جمله هراز، فیروزکوه و کندوان در طول 45 سال گذشته پیشرفت محدودی داشته‌اند کمااینکه افراد برای تردد از  این مسیرها باید بجای دو یا سه ساعت، این مسافت را در طول بیش از 5 ساعت بپیمایند.

نماینده مردم نور و محمود‌آباد در مجلس دوازدهم، تصریح کرد: یک پروژه ملی کمربندی از شرق به غرب کشور را نیز در این منطقه داریم که نیمه‌کاره مانده است و در بسیاری از نقاط به گره‌های ترافیکی تبدیل شده است ضمن اینکه جاده‌های مناطق ییلاقی این منطقه صعب‌العبور بوده و با رانش‌های زیادی مواجه هستند.

وی یادآور شد: یکی از موضوعات دیگری که وزارت نیرو باید در مورد آن به مردم پاسخگو باشد عدم مدیریت برای بهره‌برداری صحیح از رودخانه‌ها است کما اینکه ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه‌ها صورت گرفته است و این در حالی است که شاهد وقوع سیل‌های متعدد در این محدوده‌ها هستیم.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم، تاکید کرد: سال گذشته به دنبال وقوع سیل در چمستان و بلده تعدادی از راه‌ها مسدود شده است و مردم از یک راه اضطراری برای عبور و مرور استفاده می‌کنند.

نماینده نور و محمود‌آباد در مجلس شورای اسلامی، افزود: اگر پاییز سال جاری در  این مناطق سیل جاری شود، ممکن است خسارات جانی گسترده‌ای را به همراه داشته باشد و این مواردی است که مورد توجه قرار نگرفته است و متاسفانه مسئولان مربوطه تنها بعد از وقوع حادثه فریاد دادخواهی سر می‌دهند./

پایان پیام

  • کد خبر : 379181
مرضیه جلیلی
خبرنگار

مرضیه جلیلی

آخرین اخبار