خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/07/21 - 10:50
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : استان ها
یزدی‌خواه:

ساختار اداری تهران نیاز به اصلاح دارد/ این کلانشهر را نمی‌توان تنها با یک فرمانداری اداره کرد

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس، با بیان اینکه توزیع خدمات شهری در تهران از توازن کافی برخوردار نیست تاکید کرد که این کلانشهر با جمعیت 10 میلیون نفر را نمی‌توان تنها با یک فرمانداری اداره کرد.

سیدعلی یزدی‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه کلانشهر تهران را با وجود مشکلات بسیاری که با آنها مواجه است نمی‌توان با یک فرمانداری اداره کرد، گفت: توزیع خدمات شهری در تهران از توازن کافی برخوردار نیست و این موضوع را می‌توان در مقایسه مناطقی همچون منطقه 17 تهران در محلاتی همچون یافت‌آباد و بهاران، منطقه 15 در مشیریه و شهرک کاروان و منطقه 4 در خاک سفید با سایر مناطق برخوردار این کلانشهر به خوبی مشاهده کرد.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات قدیمی تهران این است که سرریز مشکلات آن به سمت جنوب شهر می‌رود کما‌اینکه اوراقچی‌ها در این منطقه فعالیت دارند یا زندان‌ها به این محدوده منتقل می‌شوند یا مسیر خروج فاضلاب‌ها به این منطقه هدایت می‌شود و اموات نیز در این بخش دفن می‌شوند و ما به ازایی هم برای این هزینه‌هایی که برای جنوب شهر تولید می‌شود، وجود ندارد.



وی تصریح کرد: شهرداری، استانداری و فرمانداری تهران باید کمک کنند که این ساختارها اصلاح شوند، ضمن اینکه ساختار اداری شهر تهران هم برای اداره این کلانشهر مناسب نیست، کما اینکه در این شهر با وجود 10 میلیون نفر جمعیت فقط یک فرمانداری و چند تا بخشداری اعم از کن، لواسانات و رودبار و سیاهرود داریم.



یزدی‌خواه خاطرنشان کرد: این فرمانداری به تنهایی نمی‌تواند کلانشهر تهران را به سرعت و به راحتی اداره کند، ضمن اینکه بسیاری از شهرها با جمعیت کمتر از 100 هزار نفر دارای یک فرمانداری هستند و تهران هم با 10 میلیون جمعیت از یک فرمانداری برخوردار است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: این ساختارهای اداری تهران دارای مشکلات عدیده‌‎ای است که نیاز به عزمی ملی و روحیه تحول‌خواهی دارد تا در کنار توجه به مسائل زیست محیطی و موضوعات جمعیتی بتوان این مشکلات را نیز پیگیری و حل کرد.



عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: امیدواریم در سایه انتخاب شورای شهر، شهردار و استاندار جدید تهران و همکاری آنها با یکدیگر و کمک مجلس بتوانیم گام‌های مطلوبی را برای تسهیل زندگی مردم در کلانشهر تهران برداریم./



پایان پیام

  • کد خبر : 328909
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار