خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/09/13 - 15:54
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
موسوی:

راه آهن اردبیل باید در سال جاری به بهره‌برداری برسد

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس گفت: راه آهن اردبیل باید در سال جاری به بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سیدکاظم موسوی در جمع خبرنگاران گفت: خط لوله اتیلن غرب در مسیر انتقال به استان آذربایجان غربی به استان اردبیل نیز انتقال یابد.



وی افزود: انتقال این خط لوله به استان محروم اردبیل می‌تواند برای شکوفایی صنعت استان مفید واقع شود و از دولت، سهم استان را از این پروژه بزرگ می‌خواهیم.



موسوی اظهار کرد: راه آهن اردبیل باید در سال جاری به بهره‌برداری برسد و نباید پیمانکاران آن تغییر کنند. در آموزش و پرورش استان مشکلات زیادی داریم و ازدحام دانش‌آموزان در کلاس‌ها ناراحت کننده است.



وی با اشاره به اینکه برنامه هفتم توسعه بر مولدسازی و توجه به ارزآوری تأکید دارد، ادامه داد: تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی برای افزایش احساس امنیت شغلی، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و افزایش حقوق بازنشستگان و همچنین بهره‌مندی ایثارگران از برخی امتیازات در برنامه هفتم توسعه گنجانده شده است.



موسوی در بخش دیگری از سخنان خود اردبیل را مرکز ثقل کشور دانست و اضافه کرد: نباید همه چیز را برای خودمان بخواهیم و باید به جوانان نخبه میدان بدهیم و مسئولیت‌های اجتماعی را آزادانه بخواهیم.



نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: طرح استقلال بانک مرکزی را پیشنهاد داده‌ام و اعتقاد دارم اگر بانک مرکزی مستقل نشود، تبدیل به حیاط خلوت عده‌ای خواهد شد.



موسوی ضمن اشاره به پیشنهادش در مجلس مبنی بر اخذ مالیات از خانه‌های خالی و حذف مالیات ستانی از مناطق محروم، اضافه کرد: کسری تراز مالی برخی از بانک‌ها را شاهد هستیم و عرضه و تقاضا و نقدینگی در کشور باید کنترل شود.



وی تصریح کرد: افزایش حقوق افراد تحت پوشش کمیته امداد امام(ره) به میزان ۴۰ درصد و همچنین افزایش ظرفیت تحصیلی برخی از رشته‌های دانشگاهی را پیگیری و به سرانجام رسانده‌ایم./



پایان پیام

  • کد خبر : 372503
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار