خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/03/01 - 11:52
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : صحن,استان ها
مقصودی در نطق میان دستور:

رئیس جمهور فقید و دولت خدوم تلاش فراوانی برای مهار تورم انجام داد

نماینده مردم بروجرد در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس گفت: شهید جمهور ما و دولت خدوم مردمی، تلاش فراوانی برای مهار تورم انجام دادند.

فاطمه مقصودی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، فاطمه مقصودی، نماینده مردم بروجرد، در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: حال و هوای امروز مردم ایران اسلامی حال و هوای قدرشناسی است؛ یاد از مردی خستگی ناپذیر و دل به خدا سپرده در میان میدان با تمام توان، یاد از رئیس جمهور، شهید جمهور یاد از رئیسی عزیز.

وی با اشاره به فضایل رئیس جمهور شهید تاکید کرد: بهترین سخن در وصف رئیس جمهور فقید آیات قرآن کریم است، خداوند در سوره فتح می‌فرماید:« محمّدٌ رسول اللّه ۚ والّذین معه أشدّاء على الکفّار رحماء بینهم» امت وفادار اسلام بدانید که آیت الله رئیسی از شخصیت‌هایی بودند که به حق مصداق بارز أشدّاء على الکفّار بودند و همواره در مقابل جامعه کفر سخت بودند و هیچگاه وا نداده و خودباخته در مقابل جامعه کفر، دشمنان چه در داخل و خارج نشدند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به ویژگی‌های دیگر رئیس جمهور فقید تصریح کرد: از جمله ویژگی‌های رئیس جمهور شهید و همکارانش، همت سخت و پولادین انها در برابر مشکلات و ناملایمات بود.

 مقصودی تاکید کرد: آیت الله رئیسی از سن ۲۰ سالگی برای خدمت به مردم کمر همت بست و تا روزهای آخر این ویژگی‌ها را به همراه داشت. این شهید عزیز در مقابل مردم رحیم و رحماء بینهم بود. همچنین او در مقابل توده‌ها، مردم و آحاد مردم سخت گوش بود و در برابر فقرای جامعه سر تعظیم فرود می‌آورد. این خادم الرضا کسی بود که هرگاه صدا زدن یک پیرزن و یک پیرمرد را می‌شنید، خودروی خود را نگه می‌داشت تا سخنان آنها را بشنود.

 وی با بیان اینکه رئیس جمهور فقید درد یتیمی کشیده بود، بیان کرد: همچنین رئیس جمهور فقید رنج نداری و فقر کشیده بود و از توده مردم، در راه مردم و برای مردم برآمده بود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به سایر ویژگی‌های آیت الله رئیسی تاکید کرد: ویژگی دیگر شهید رئیسی روح تعبد و عبادت و بندگی این شهید بود که حتی در وقت نماز در کاخ کرملین به اقامه نماز ایستاد و بعد سر میز مذاکره نشست. این حرکت به عنوان سند روشن و افتخار، بسیار ارزشمند جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ثبت شد و او حتی نماز شب و نافله اش در نمازهای ظهر، عصر ، مغرب و عشا ترک نشد.

 این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آیت الله رئیسی در مجمع سازمان ملل به عنوان نماینده نظام الهی ایران اسلامی عزیز، سرو قامت ایستاد و از قرآن دفاع کرد.

وی با اشاره به دستاوردهاو خدمات شهید جمهور تاکید کرد: آیت الله رئیسی هزاران کارخانه را در سراسر کشور، چه نیمه تعطیل و تعطیل بودند، احیا کرد و حتی کارخانجات جدید را راه‌اندازی کرد و مردم را به اشتغال واداشت.

 این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: طبق دستورات آیت الله رئیسی در شهرستان بروجرد، فردا موتورز و کارخانه خودروسازی و همچنین سامان کاشی رفع موانع شد. ایشان به جای نگاه به برون، به درون و ظرفیت‌های ملی نگاه کرد و به جای کمک خواستن از بیرون و جامه کفر به جامه اسلامی پیرامون پرداخت. شهید جمهور ما و دولت خدوم مردمی تلاش فراوانی برای مهار تورم انجام دادند. لذا مشاهده تلاش‌های رئیس جمهور شهید و دولت مردمی ایشان برای شروع به کار بسیاری از کارخانجات که به دلایل متعدد تعطیل شده بودند، هستیم و شماره این کارخانه‌ها به بیش از ۷۰۰۰ کارخانه تولیدی رسیده است که در رشد تولید و اشتغال پایدار موثر است.

مقصودی تاکید کرد: آیت الله رئیسی خدمتگزاری آگاه ، زمان شناس و سخت کوش بود، گرچه ما از خدمات و فداکاری‌ها و زحمات طاقت فرسای این عزیز محروم شدیم، اما در پیشگاه خداوند، عزیز است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهادت مقام عزت است تاکید کرد: شهادت مقام کرامت است. شهادت بالاترین مقام برای انسان‌های صادق است و خداوند این عزیز سفر کرده و مهاجر الی الله را دوست داشت. آیت الله رئیسی و ریاست جمهور در پی سه سال کارنامه و دایره المعارف درخشانی از خدمات صادقانه خود به ملت ایران، منطقه ، جهان اسلام و مقاومت ارائه کردند. امیدواریم این شاخص‌ها تداوم داشته باشد تا بتوانیم میراث گران سنگ شهدای عزیز را ادامه دهیم و این راه پرافتخار ادامه داشته باشد.

 وی تاکید کرد: با اندوه و تعصب فراوان حادثه معلمه عروج شهادت گونه خادم الرضا، عالم مجاهد رئیس جمهور مردمی، خدوم و مغتنم ایران اسلامی، حضرت آیت الله رئیسی، امام جمعه محترم تبریز، آیت الله آل هاشم و دکتر امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه و دکتر رحمتی، استاندار محترم آذربایجان شرقی و دیگر همراهان صدیق نظام مقدس جمهوری اسلامی  عموم ملت ایران را داغدار کرد. شهید جمهور ما، در سال‌های خدمت صادقانه، مصداق بارز برجستگی تدین، عمل انقلابی و خدمتگزار صادق مردم بودند و رضایت خداوند را در رضایت مردم که ولی نعمتان این انقلاب هستند می‌دانست و می‌شناخت و این روحیه همواره باعث نگرانی دشمنان می‌شد./

پایا پیام

  • کد خبر : 378826
سعید ابراهیمی
خبرنگار

سعید ابراهیمی

آخرین اخبار