خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/08/03 - 14:37
  • زمان مطالعه : 7 دقیقه
سرویس : استان ها
رحیمی جهان آبادی:

دولت هیچ سیاستی برای ساماندهی بازار تجارت زعفران ندارد/ راه های روستایی نیازمند رسیدگی جدی است/ اراضی 100 هکتاری منطقه ویژه دوغارون به مردم تایباد واگذار شود

نماینده مردم تربت جام، تایباد، باخرز و صالح آباد در مجلس ضمن تشریح مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه خود بر لزوم رسیدگی به وضعیت کشاورزان، ساماندهی بازار زعفران، جاده های روستایی و حوزه بهداشت و درمان تاکید کرد.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به حضور در حوزه انتخابیه خود گفت: در سفری 10 روزه به تربت جام، تایباد، باخرز و صالح آباد پیگیری مسائل و مشکلات مردم بودم.



نماینده مردم تربت جام، تایباد، باخرز و صالح آباد  در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در خصوس مسئله زعفران با مشکل مواجه هستیم. در حال حاضر فصل برداشت گل زعفران بوده اما مشخص است دولت هیچ سیاستی برای حمایت از کشاورزان، خرید گل، خرید تضمینی و ساماندهی بازار تجارت زعفران ندارد در حالیکه وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان تجارت وجود دارند و باید یک نهاد این مسئله را سازماندهی کند اما عدم ساماندهی باعث شده پول هنگفتی از جیب کشاورزان خارج شود و نصیب دلال ها و افرادی شود که کشاورزان را در فصل برداشت گل زعفران دچار مشکل می کنند.



نهاده های دامی عادلانه توزیع نمی شود



وی افزود: کمبود نهاده های دامی از جمله مشکلاتی است که متاسفانه در حوزه وزارت جهاد کشاورزی وجود دارد؛ چراکه که نهاده های دامی کم توزیع شده و اینکه در توزیع آن رانت وجود دارد؛ زیرا به دست دامدارن نرسیده و به شرکت های جمع آوری شیر داده می شود که حتی در توزیع آن نیز عدالت وجود ندارد، چراکه برخی شرکت ها نهاده ها را دریافت نکرده اند.



این نماینده مجلس در دوره یازدهم بیان کرد: متاسفانه بسیاری از دامداران به دلیل کمبود شدید نهاده های دامی مجبور به فروش دام خود بوده و حتی دام هایی که شیرده بوده اند را به عنوان دام گوشتی وارد بازار کردند که از آن می توان به عنوان ضرری بزرگ یاد کرد؛ بنابراین آنچه مشهود است؛ کم کاری وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت در این زمینه است.



وزارت بهداشت دستگاه «سی تی اسکن» را به بیمارستان تایباد تحویل نداده است



رحیمی جهان آبادی افزود: در حوزه وزارت بهداشت و درمان علی رغم اینکه موج سوم کرونا فرا رسیده و بارها مسئولان این وزارت خانه قول دستگاه سی تی اسکن را برای تایباد داده اند، اما تحویل بیمارستان این شهرستان نشده و بیمارستان باخرز در بخش زنان، داخلی و آزمایشگاه نیاز به تجهیزات وجود دارد اما علی رغم سفر معاون درمان وزیر بهداشت به حوزه انتخابیه بنده، اعتبارات و تجهیزات لازم را به بیمارستان باخرز ندادند.



وی ادامه داد: در بیمارستان تایباد علاوه بر عدم تحویل دستگاه سی تی اسکن، کمبود اعتبارات وجود دارد علی رغم اینکه این بیمارستان خدمات عظیمی را به مردم تایباد و رانندگانی که در مرز دوغارون در حال تردد هستند، ارائه می دهد.



جاده کمربندی شهرستان باخرز وضعیت نابسامانی دارد



نماینده مردم تربت جام، تایباد، باخرز و صالح آباد  در مجلس  یازدهم افزود: در حوزه راه و شهرسازی در شهرستان باخرز جاده کمربندی وجود دارد که علی رغم جلسات متعدد با وزیر راه و شهرسازی و علی رغم پیگیری های متعدد ساماندهی نشده و بخش عمده ای از مردم از وضعیت نابسامان کمربندی باخرز گلایه مند بوده و در خصوص جاده باخرز به تربت حیدریه و زاوه نیاز به اصلاح دارد و در چند مسیر با خط لوله آب برخورد داشته که در این خصوص وزارت نیرو اقدامی انجام نمی دهد و وزارت راه و شهرسازی توان مالی برداشت آنها را ندارد که متاسفانه این جاده رها شده است.



رحیمی جهان آبادی اظهار کرد: جاده های روستایی در باخرز در مسیر روستای نقارخانه و روستای گرازی رها شده بوده و وزارت راه اقدامی را انجام نمی دهد و در صالح آباد جاده های روستایی رها شده  و جاده اصلی به مشهد و تربت جام نیاز به مرمت و روکش آسفالت دارد اما وعده های وزارت راه و شهرسازی عملیاتی نشده است.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: در فیش حقوقی کارکنان باخرز یک آیتمی تحت عنوان مناطق کمتر توسعه یافته اعمال نشده به ویژه درخصوص کارکنان اداره جهاد کشاورزی این شهرستان و در حوزه کارکنان بهداشت و درمان نیز ردیف مناطق مرزی اعمال و پرداخت نشده که باعث گلایه مندی آنان شده است علی رغم اینکه فشار بیماری کرونا طاقت فرسا بوده اما اعتبارات مناطق مرزی در حقوق آنان اعمال نشده و ریالی نیز پرداخت نشده است.



وی افزود: کشاورزان که با تسهیلات دولتی تراکتور خریده اند، متاسفانه بانک ها این کشاورزان را مجبور به خرید تجهیزات غیر ضرور با قیمت بالا کرده که نیاز است وزارت جهاد کشاورزی به همراه مدیرعامل بانک کشاورزی پیگیری کنند.



کشاورزان که با تسهیلات دولتی تراکتور خریده اند، متاسفانه بانک ها این کشاورزان را مجبور به خرید تجهیزات غیر ضرور با قیمت بالا کرده



عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس بیان کرد: آنتن دهی ضعیف موبایل و نداشتن اینترنت در بسیاری از مناطق روستایی باخرز و صالح آباد و مناطق محروم تایباد از جمله روستای موسی آباد، بخش پایین جام و بخش بوژگان به طور کامل محسوس و مشهود است که علی رغم پیگیری های متعدد از وزارت ارتباطات ، این مشکلات مرتفع نشده است.



انتقاد از مشکلات موجود در حوزه آبرسانی حوزه انتخابیه



وی ادامه داد: در حوزه آبرسانی علی رغم کمک خیرین در این خصوص و کمک قابل توجهی که ایشان به آبرسانی بخش مرکزی تربت جام دهستان جامرود انجام دادند، اما برای آبرسانی به بخش پایین جام  و روستاهای پر جمعیتی از جمله روستای قلعه گک دچار مشکل بوده که متاسفانه وزارت نیرو نزدیک به 2 سال است که اعتبارات مصوب شده را پرداخت نکرده  و وزارت نیرو و سازمان آبفا با وجود برگزاری جلسات متعدد و پیگیری های مستمر پاسخگو نیستند.



رحیمی جهان آبادی بیان کرد: در صالح آباد، مردم درخواست نمایندگی های ایران خودرو و سایپا داشته چراکه این شهرستان تازه تاسیس و بزرگ است اما متاسفانه هیچ نمایندگی و خدمات پس از فروش در این شهرستان وجود ندارد.



وزارت ورزش هیچ فعالیتی در حوزه انتخابیه ندارد



نماینده مردم تربت جام، تایباد، باخرز و صالح آباد  در مجلس ادامه داد: ده ها سالن ورزشی و یک ورزشگاه 5 هزار نفره در تربت جام رها شده که نشان می دهد بود و نبود وزارت ورزش و جوانان برای کشور هیچ فرقی ندارد. وزارت ورزش تنها اسم دارد  و هیچ فعالیتی از آن مشاهده نمی شود. در منطقه پایین جام و بوژگان و در تیباد و صالح آباد و مناطق مختلف بشدت با کمبود سالن های ورزشی مواجه هستیم و سالن های ورزشی نیمه کاره رها شده است و هیچ نهادی نیست که رسیدگی کند. واقعا نمیدانم فلسفه وجود وزیر ورزش در این کشور چیست؟



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: در خصوص منطقه مرزی دوغارون مردم درخواست دارند اراضی 100 هکتاری منطقه ویژه به مردم تایباد واگذار شود. متاسفانه واگذاری  50 هکتار اولیه که طی سال های گذشته واگذار شده  به شرکت های غیر بومی بوده  که حتی درآمدهای آن از کشور خارج می شود و هیچ گونه آثار عمرانی در منطقه نداشته است؛ بنابراین درخوست شوراها و معتمدین مردم تایباد واگذاری 100 هکتار از اراضی منطقه ویژه است تا شرکت های بومی در این اراضی فعال شده تا سرمایه گذاری در این مناطق انجام شود.



قیر به شهرستان‌های حوزه انتخابیه من تعلق نگرفته است



وی ادامه داد: طرح  های هادی نیمه کار در حوزه انتخابیه بنده بسیار است. قیر به شهرستان های ما تعلق نگرفته که نیاز است معاون عمرانی وزارت کشور توجه ویژه داشته هم چنین در خصوص تجهیزات در حوزه راه  و ماشین های آتش نشانی با کمبود مواجه بوده و در شهرداری های تازه تاسیس با کمبود اعتبارات مواجه هستیم.



رحیمی جهان آبادی یادآور شد:شهرستان های تربت جام، تایباد، باخرز و صالح آباد  جز مناطق محروم بوده و مشکلات بسیار است و علی رغم پیگیری ها و فعالیت هایی که صورت گرفته اما نتوانسته پاسخگوی نیاز مردم باشد؛ بنابراین از دولت انتظار می رود که وظایف و اقدامات لازم را در خصوص مشکلات و کمبود ها انجام دهد./



پایان پیام

  • کد خبر : 306809
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار