خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/10/23 - 10:20
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
رضائی با اشاره به سفر معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه به دشتستان با هدف کمک به توسعه صادرات:

حذف تعرفه صادرات گوجه فرنگی و معرفی بازارهای جدید جهت صادرات خرما پیگیری شد

نماینده مردم دشتستان با اشاره به سفر معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه به دشتستان، گفت: در این سفر حذف تعرفه صادرات گوجه فرنگی و معرفی بازارهای جدید جهت صادرات خرما پیگیری شد.

ابراهیم رضائی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به سفر مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه به دشتستان، گفت: هدف از این سفر بازدید از صنایع و تولیدات دشتستان در حوزه کشاورزی و صنعت و آشنایی با توانمندی های این شهرستان برای کمک به توسعه صادرات محصولات و تولیدات دشتستان بود.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: درمرحله اول از شهرک صنعتی برازجان بازدید صورت گرفت و جلسه ای با فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و صادرکنندگان شهرستان دشتستان برگزار شد و عمده مسائل، مشکلات و مطالبات صادرکنندگان این شهرستان مطرح و بررسی شد.



وی افزود: جدی ترین مسائل مطرح شده موضوع در حوزه خرما و گوجه فرنگی بود؛ چراکه کشاورزان دشتستانی از تعرفه ای که دولت بر روی صادرات گوجه فرنگی قرار داده، بشدت گلایه مند هستند و درخواست داشتند که تعرفه صادرات گوجه فرنگی حذف شود.از طرفی نیز بازارهای جدیدی برای صادرات خرما در دنیا معرفی شود تا برای صادرات این محصول راهشگا باشد.



نماینده مردم دشتستان در مجلس یازدهم بیان کرد: همچنین جلسه شورای گفتگو دولت با بخش خصوصی استان  با حضور استاندار بوشهر و مدیران و فعالان بخش خصوصی و اتاق بازرگانی برگزار شد و در این جلسه مسائل بخش خصوصی در حوزه صادرات بررسی شده و مطالبی بیان شد و در نهایت از نمایشگاه آبزیان بازدید بعمل آمده و افتتاح شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 374514
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار