خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/04/12 - 14:54
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : استان ها
ساعدی:

بیمارستان‌های دشت آزادگان و هویزه از تجهیزات لازم برای ارائه خدمات به زوار اربعین برخوردار نیستند/دستور وزیر بهداشت برای تجهیز مراکز درمانی این منطقه

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس، با بیان اینکه حوزه انتخابیه‌اش در مسیر اصلی برگزاری مراسم اربعین و اردوهای راهیان نور قرار دارد و چنانچه زوار با مشکلی مواجه شوند مراکز درمانی این منطقه قادر به ارائه خدمات کافی به آنها نخواهند بود از دستور وزیر بهداشت برای رفع مشکلات حوزه بهداشت و درمان این منطقه خبر داد.

قاسم ساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از وضعیت مراکز درمانی، دارو و تجهیزات پزشکی در حوزه انتخابیه‌اش، گفت: متاسفانه در مناطق محروم با محرومیت مضاعفی در حوزه تامین امکانات و تجهیزات پزشکی و حتی نیروی متخصص درمان مواجه هستیم کما اینکه در بیمارستان‌های شهدای نفت و شهید چمران نیز حتی از حداقل امکانات همچون آندوسکوپی بی‌بهره هستیم و مردم این منطقه سزاوار این میزان محرومیت نیستند.



مراکز درمانی دشت آزادگان و هویزه حتی فاقد ملحفه و لوازم استریل‌شده کافی هستند



نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این مشکلات در حالی وجود دارد که از اطراف شهرهای دشت آزادگان و هویزه همچون شهرستان حمیدیه نیز برای درمان به مراکز درمانی این شهرها مراجعه می‌کنند اما باز برای انجام یک آندوسکوپی باید مسافت زیادی را تا اهواز طی کنند.



وی با بیان اینکه مراکز درمانی این منطقه نیاز به آمبولانس و پرسنل ارائه‌دهنده خدمات فوریت‌های پزشکی دارند، تصریح کرد: اکثر بیمارانی که در بیمارستان‌های این منطقه بستری می‌شوند حتی از امکاناتی همچون ملحفه و وسایل استریل شده کافی نیز برخوردار نیستند که از بدیهی‌ترین امکانات لازم در مراکز درمانی محسوب می‌شوند.



دشت آزادگان و هویزه در مسیر اصلی برگزاری مراسم اربعین و اردوهای راهیان نور قرار دارند



ساعدی خاطرنشان کرد: دشت آزادگان و هویزه در مسیر اصلی برگزاری مراسم اربعین و اردوهای راهیان نور قرار دارند و چنانچه زوار با مشکلی مواجه شوند و نیاز به درمان داشته باشند مراکز درمانی این منطقه قادر به ارائه خدمات کافی به آنها نخواهند بود از سوی دیگر از حداقل امکانات لازم برای ناوگان آمبولانس هم برخوردار هستیم و این در حالی است که در این منطقه بیمارستان‌ها باید مجهز باشند و امکانات درمانی لازم برای ارائه خدمات به زوار وجود داشته باشد.



وی افزود: ما نباید شرایطی ایجاد کنیم که مردم مناطق محروم حتی در حوزه بهداشت و درمان نیز محروم باشند و وزارت بهداشت نباید در ارائه خدمات درمانی تنها بر مراکز استان‌ها و شهرهای برخوردار تمرکز کند در حالیکه قرار بود ارائه این نوع خدمات بر اساس توزیع عادلانه صورت بگیرد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: این مشکلات در حالی وجود دارد که معضل ریزگردها هم بر این منطقه سایه افکنده و نفس مردم را تنگ کرده و مشکلات جدی برای بیماران خاص، تنفسی و قلبی ایجاد کرده است و نیاز است مراکز درمانی پیوسته از آمادگی لازم برای ارائه خدمات به آنها برخوردار باشند.



نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: ما این موضوع را به همراه فرمانداران دشت آزادگان و هویزه در نشستی با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیگیری کردیم و گلایه‌های خود را در این زمینه به صورت مکتوب نیز ارائه دادیم و در نهایت آقای عین‌الهی دستوراتی را دادند که امیدواریم عملیاتی شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 345124
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار