خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/06/06 - 08:42
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
بامری:

برداشت محصول خرما در سیستان و بلوچستان هیچ منفعتی برای کشاورزان ندارد/ضرورت ایجاد تعاونی‌هایی برای خرید خرما از کشاورزان این استان

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس دوازدهم، با بیان اینکه برداشت محصول خرما در سیستان‌وبلوچستان هیچ منفعتی برای کشاورزان ندارد و سود آن تنها به جیب طلبکاران می‌رود از وزارت جهادکشاورزی خواست تا سازمان تعاون‌ روستایی را مکلف به ایجاد تعاونی‌هایی برای خرید خرما از این استان کند.

رحمدل بامری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در انتقاد به بی‌توجهی مسئولان مربوطه به وضعیت نخلستان‌های استان سیستان و بلوچستان، گفت: فصل برداشت و خرید خرما در استان سیستان و بلوچستان در حالی از تیرماه آغاز شده است که هنوز هیچ اتفاق مطلوبی در این حوزه برای کشاورزان نیفتاده است.

نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، دلگان، فنوج ، لاشار، بنت، آشار و آهوران در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: کشاورزان این استان با مشکلاتی اعم از نبود سردخانه، صنایع تبدیلی و قیمت تضمینی مواجه هستند و این در حالی است که نگهداری خرما همچون گندم یا سایر خشکبار نیست و باید در همان روز که برداشت می‌شود به فروش برسد.

وی تصریح کرد: متاسفانه برداشت محصول خرما در استان سیستان و بلوچستان هیچ منفعتی برای کشاورزان ندارد و سود آن تنها به جیب طلبکاران می‌رود.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم، یادآور شد: لازم است مسئولان مربوطه برای محصول خرما نیز قیمت تضمینی تعیین کنند و وزارت جهاد کشاورزی، سازمان تعاون روستایی ایران را مکلف کند تا تعاونی‌هایی برای خرید خرما تشکیل دهند و راه‌حلی برای کشاورزان استان سیستان و بلوچستان بیابند.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: اگر بازار خرید و فروش خرما ساماندهی شود و سردخانه و صنایع تبدیلی در این منطقه ایجاد شود و تعاونی‌ها برای خرید این محصول تشکیل شوند قطعا 50 درصد مشکل اشتغال در استان سیستان و بلوچستان رفع خواهد شد./

پایان پیام

  • کد خبر : 382814
مرضیه جلیلی
خبرنگار

مرضیه جلیلی

آخرین اخبار