خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/01/11 - 13:44
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : استان ها
شیخی در تشریح بازدید نظارتی از شرق اصفهان مطرح کرد:

از پیگیری مشکلات زیست محیطی تالاب گاوخونی تا بررسی دغدغه‌های حوزه زنان

نماینده مردم اصفهان در مجلس از پیگیری مشکلات تالاب گاوخونی، مسائل زیست محیطی و همچنین نیازهای حوزه زنان در اصفهان خبر داد و گفت: تلاش شد با دعوت و حضور چند تن از منتخبان ملت در اصفهان دغدغه ها و مشکلات منطقه مورد بررسی قرار بگیرد.

 زهرا شیخی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به بازدید نظارتی خود از شرق منطقه اصفهان به همراه چند تن از منتخبان ملت در بهارستان، گفت: در این سفر یک روزه از تالاب گاوخونی بازدید شد که متاسفانه وضعیت نابسمان آن مشهود بود.



نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بازدید از این تالاب  سمیه رفیعی نماینده مردم تهران و رییس فراکسیون محیط زیست مجلس نیز حضور داشت تا از نزدیک در جریان مشکلات محیط زیستی منطقه قرار بگیرد، اظهار کرد: بدون شک عدم توجه به وضعیت تالاب گاوخونی می تواند آثار مخرب زیست محیطی را رقم بزند و این مشکلات ساکنان اطراف تا شعاع پانصدکیلومتری را درگیر خود خواهد کرد.



وی ادامه داد: نباید فراموش کرد مشکلات پیش آمده برای تالاب گاوخونی، کشاورزان اصفهانی و مردم این استان در پی خشک شدن زاینده رود است و قطعا تبعات خطرناک آن ملی است، نه منطقه ای.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه کشاورزان در دیدار با نمایندگان  مشکلات و دغدغه های خودشان را مطرح کردند، گفت: روزگاری کشاورزان اصفهانی کمک حال گرداندن چرخ زندگی افراد نیازمند بودند اما امروزه بعضا این عزیزان  در کمال آبرو داری و نجابت به نان شب خود محتاج شده اند زیرا زاینده رود خشک شده و عواقب ناگوار به همراه داشته است و ظاهرا مسئولان توجه جدی برای رفع این مهم آنگونه که شایسته است ندارند.



شیخی مبارکه با بیان اینکه در ادامه بازدید نظارتی با سمن های فعال در حوزه زنان، فعالان اجتماعی و مدیران تشکل های مردم نهاد نیز نشست تخصصی در خصوص نهاد خانواده و زنان برگزار شد، افزود: خوشبختانه فاطمه قاسم پور نماینده مردم تهران و رییس فراکسیون زنان مجلس نیز بنا به دعوت صورت گرفته در این نشست حضور داشت تا به صورت چهره به چهره با دغدغه ها و نیازهای فعالان این حوزه در اصفهان آشنا شود.



عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اینکه اصفهان مهد فرهنگ و تاریخ کهن ایران اسلامی است و در این میان منطقه ورزنه این استان از این امر مستثنی نیست، خاطرنشان کرد: بر این اساس در این بازدید از نماد زن چادر سفید نیز رونمایی شد که نشانگر تاریخ کهن این مرز و بوم است؛ خوشخبتانه این اقدام با بازتاب خوب رسانه های داخلی و خارجی همراه شده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 316607
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم