خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/10/23 - 16:18
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : استان ها
مبلغی:

اجرای آخرین مراحل پروژه تکمیل چهارخطه‌سازی کوهدشت به خرم‌آباد/ روکش آسفالت 200 کیلومتر راه روستایی کوهدشت و رومشکان

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس، با بیان اینکه در حوزه راه‌های شهری و روستایی حوزه انتخابیه خود کارعظیمی انجام شده است از تکمیل چهارخطه‌سازی کوهدشت به خرم‌آباد و روکش آسفالت 200 کیلومتر راه روستایی کوهدشت و رومشکان به عنوان بخشی از این اقدامات یاد کرد.

محمدرضا مبلغی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه راه‌های شهری و روستایی حوزه انتخابیه خود، گفت: در طول سه سال و نیم گذشته که افتخار نمایندگی مردم کوهدشت و رومشکان را داشته‌ام تلاش زیادی در حوزه راهسازی داشتیم چرا که راه زیرساخت مهمی برای توسعه هرمنطقه است و باید راه‌های ارتباطی در ابتدا برقرار شود تا مسیر ارائه خدمات در حوزه‌های مختلف به مردم هموار شود.



نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ما در گذشته با مشکلات متعددی در این حوزه مواجه بودیم چرا که آسفالت یا زیرسازی راه‌ها در این منطقه انجام نشده بود و مردم به سختی تردد می‌کردند.



وی تصریح کرد: ما در خصوص راه‌های اصلی هم تلاش کردیم چهارخطه‌سازی کوهدشت به خرم‌آباد را تکمیل کنیم که مراحل پایانی آن در حال طی شدن است، ضمن‌اینکه بخشی از این مسیر سال گذشته به زیر بار ترافیکی رفت و اکنون فقط 5کیلومتر از آن باقی مانده است که از نقاط حساس محسوب می‌شود چرا که احداث 17 پل بزرگ و کوچک در این مسیر هدفگذاری شده است که از این تعداد 15 پل ساخته شده است و در حال ساخت 2 پل دیگر در این مسیر هستیم و امیدواریم تا پایان سال به اتمام برسد ، همچنین در تمام این مسیر نیوجرسی نصب کردیم چراکه ما جوانان بسیاری را در پیچ و خم این جاده از دست دادیم و با این اقدام میزان بروز هرگونه تصادف در این مسیر کاهش پیدا خواهد کرد.



مبلغی خاطرنشان کرد: از جاده کوهدشت به سه راه زانوگه نیز چندکیلومتر بهسازی شده است و اعتبارات لازم برای تکمیل این مسیر از محل ماده 56 و وزارت راه و شهرسازی اخذ شده است و تجهیز کارگاه توسط پیمانکار صورت گرفته است.



وی افزود: جاده سه راه بابازید به پل سیمره یکی دیگر از راه‌های اصلی کشور است که متاسفانه دوخطه است و شاهد تصادفات زیاد و ترافیک سنگین در این محدوده هستیم که 7 کیلومتراز آن را با همان اعتبارات قطره چکانی چهار خطه کردیم تا در سفر دوم رییس جمهور بتوانیم مصوبه خوبی را از این ناحیه داشته باشیم، همچنین با وزیر راه و شهرسازی هماهنگ کردیم و دستور گرفتیم تا در مصوبات سفر لحاظ شود که چهارخطه این مسیر به صورت آزادراه تکمیل شود.



مبلغی بیان کرد: ما از این نیز غافل نیستیم که کوهدشت در مسیر کربلا قرار دارد بنابراین لازم است ستاد اربعین از محل اعتبارات این بخش کمک کند تا بتوانیم با بهسازی این جاده، شرایط ارائه خدمات بهینه به زائران سرور و سالار شهیدان که از این مسیر تردد می‌کنند فراهم کنیم.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، در بیان اقداماتی که در حوزه راه‌های روستایی این منطقه انجام داده است، تاکید کرد: ما حتی راه‌های دورترین روستاها را نیز تحت پوشش قرار دادیم تا جاییکه برای تمام نقاط آسفالت و زیرسازی انجام شد کمااینکه روکش آسفالت 200 کیلومتر راه روستایی را انجام دادیم که کار عظیمی محسوب می‌شود.



عضو مجمع نمایندگان استان لرستان در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: آسفالت داخل روستاها هم از طریق بنیاد مسکن انجام شد، همچنین اجرای کانال سنگی، طرح هادی و جدول‌گذاری در روستاها انجام شده است از سوی دیگر احداث بلوار و تعریض‌سازی در روستای آبچی انجام شده و به زودی در بلوران نیز انجام خواهد شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 374561
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار