خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/02/17 - 13:12
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
کمالی پور:

کارشکنی در روند لغو تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران، پشیمانی برای غرب به همراه می‌آورد

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس معتقد است طبق برجام و بعد از گذشت 5 سال زمان آن فرارسیده تا تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران برداشته شود و جمهوری اسلامی در این مسیر مصمم بوده و اجازه هیچگونه کارشکنی نمی‌دهد.

یحیی کمالی پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به قرار گرفتن در آستانه لغو تحریم های تسلیحاتی علیه ایران طبق برجام و احتمال کارشکنی برخی کشورها در ممانعت از لغو این تحریم ها، گفت: کشورهای اروپایی تا کنون خود را به عنوان کشوری مستقل نشان نداده و تحت تأثیر آمریکا هستند از این رو قطعا برای اجرای این بند از برجام کارشکنی خواهند کرد.



نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه از منظر حقوقی و بین المللی تحریم های تسلیحاتی علیه ایران نباید بیش از این ادامه یابد، عنوان کرد: طبق برجام باید بعد از گذشت 5 سال، تحریم های تسلیحاتی علیه ایران برداشته شود.



وی افزود: در حال حاضر آمریکا سخت ترین مخالف لغو این تحریم ها است که به علت خروج از برجام هیچ نقشی نداشته و نباید اعمال نظر کند چه اینکه اگر ایران به واسطه این کارشکنی ها مجددا تحریم شود، اقدامی صورت خواهد داد که آمریکا و اعضای 4+1 پشیمان شوند.



کمالی پور در ادامه با بیان اینکه هر کشوری برای دفاع و صیانت از حدود و ثغور خود به تجهیزاتی نیاز دارد، اظهارداشت: کشور ما در حوزه نظامی پیشرفت های خوبی داشته و سلاح های نظامی ایران نیز کاملا عاری از موارد هسته ای است و صرفا با رویکرد دفاعی است.



نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه امکان صادارت تسلیحات برای ما فراهم است، خاطرنشان کرد: 5 سال تحریم فرصت مناسبی بود تا در حوزه نظامی به حدی برسیم که با کشورهای صدر دنیا رقابت کنیم و امروز بتوانیم برای صادرات آن، برنامه ریزی داشته باشیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 297509
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار