خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/09/17 - 16:08
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
نوش آبادی:

پیگیری مسائل حقوقی بین‌المللی با عضویت در کنوانسیون‌ها تسهیل می‌شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد پیگیری جنایات منافقین، گروه های تروریستی تکفیری و غیره از دیگر مسائلی است که باید در مجامع حقوقی بین المللی دنبال شود و عضویت در کنوانسیون ها می تواند این مهم را تسهیل کند.

حسین نوش آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص اهمیت بهره مندی از ظرفیت کنوانسیون بین‌المللی مختلف اعم از مبارزه با فساد، گفت: جمهوری اسلامی ایران عضو بسیاری از معاهده ها و کنوانسیون های بین المللی و مجموعه های تحت نظر سازمان ملل متحد بوده که بیانگر قانونمند بودن کشورمان است.



نماینده مردم ورامین ، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بسیاری از کنوانسیون ها درصدد جرم انگاری، مبارزه با فساد مالی و جرائم سازمان یافته هستند از این رو کشورهای عضو آنها باید با همدیگر همکاری و همراهی کنند تا وقوع چنین مسائل آسیب زایی در کشورهایشان کاهش یابد، اظهار کرد: جمهوری اسلامی طی چهار دهه گذشته همواره با اقدامات تروریستی، تحریمی و غیره مواجه بوده از این رو می تواند در جرم انگاری این موارد در کنوانسیون های بین الملل اثرگذار باشد.



وی ادامه داد: همچنین عضویت در این کنوانسیون ها می تواند زمینه بهره مندی از ظرفیت های سیاسی، اقتصادی و غیره را برای کشورمان فراهم کند تا اهدافمان به خوبی پیش رود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: پیگیری جنایات منافقین، گروه های تروریستی تکفیری و غیره از دیگر مسائلی است که باید در مجامع حقوقی بین المللی دنبال شود و عضویت در کنوانسیون ها می تواند این مهم را تسهیل کند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این میان باید یادآور شد قوه مقننه همواره به دولت ها کمک کرده تا بتوانند عضو این کنوانسیون ها شوند از این رو اگر در مورد یاد شده خلاء وجود دارد می توانند به نمایندگان منتقل کرده تا به نتیجه مطلوب برسد./



پایان پیام

  • کد خبر : 333128
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار