خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/03/12 - 08:41
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
کریمیان بیان کرد:

پیگیری برای اجرای قانون ایجاد مناطق آزاد تجاری-صنعتی مریوان و بانه

نماینده مریوان و سروآباد در مجلس دوازدهم، از ارتقا شاخص‌های توسعه‌ای، اشتغالزایی و پیگیری برای تهیه طرح جامع به منظور اجرای قانون ایجاد مناطق آزاد تجاری-صنعتی مریوان و بانه به عنوان اولویت برنامه‌های خود در جهت بهبود وضعیت این منطقه یاد کرد.

امید کریمیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به مهمترین مشکلات حوزه انتخابیه که پیگیری برای رفع آنها را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است، گفت: متاسفانه مریوان و سروآباد در اکثر شاخص‌های توسعه‌ای اعم از راه‌های روستایی و بین شهری و فضاهای آموزشی زیر میانگین استانی و کشوری قرار دارد.

نماینده مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بنده در تلاش هستم بتوانیم با حضور فعال در کمیسیون‌های تخصصی مربوطه، صحن مجلس، وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مرتبط این شاخص‌ها را به سطح میانگین استانی و کشوری نزدیک کنیم.

وی یادآور شد: ارتقاء حوزه اشتغال و رفع مشکلات معیشتی از دیگر موضوعاتی است که در جهت بهبود وضعیت حوزه اتخابیه در قالب طرح‌ها و لوایح ملی باید پیگیری کنیم چراکه این مشکلات در سطح ملی وجود دارد.

کریمیان بیان کرد: لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری-صنعتی مریوان و بانه در مجلس به تصویب رسیده و به تایید شورای نگهبان نیز رسیده است و از طرف دولت هم ابلاغ شده و وارد فاز اجرایی شده است اما در مسیر اجرای آن یک مشکلی وجود دارد.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم، در تشریح مانع ایجاد شده در مسیر ایجاد مناطق آزاد تجاری-صنعتی مریوان و بانه، تاکید کرد: برغم اینکه یک سال و نیم از ابلاغ این قانون می‌گذرد تاکنون نقشه‌های جامع و اجرایی آن تهیه نشده است بنابراین به دلیل نبود طرح جامع، در جذب سرمایه‌گذار با مشکل مواجه شده‌ایم.

نماینده مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: قطعا اجرای این قانون در ایجاد اشتغالزایی و درآمدزایی و بالتبع آن رفع مشکلات معیشتی مردم این منطقه، نقش بسیار موثری دارد بنابراین پیگیری این موضوع را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده‌ام./

پایان پیام

  • کد خبر : 379161
مرضیه جلیلی
خبرنگار

مرضیه جلیلی

آخرین اخبار