خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/12/18 - 16:00
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
رحیمی جهان‌آبادی:

پیگیر نشستی با وزیر کشور برای رفع موانع سد راه اجرای قانون تابعیت هستیم

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی با انتقاد از کندی روند اجرای قانون اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی، گفت: در حال پیگیری و رایزنی هستیم که نشستی را با وزیر کشور برای رفع موانع سد راه اجرای قانون داشته باشیم.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‌ و گو با خبرنگار   ؛خبرگزاری خانه ‌ملتقانون اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج  زنان ایرانی با مردان غیر ایرانی را یکی از مصوبات ارزشمند مجلس دهم دانست و گفت: این قانون یکی از اسناد افتخار جمهوری اسلامی ایران است که بر اساس آن مشکل تابعیت 100 هزار کودک و به تبع آن مشکلات تحصیلی و بهداشتی آنها حل شد.



رحیمی‌ جهان‌آبادی با بیان اینکه دستورالعمل طراحی شده توسط دولت برای اجرای قانون تابعیت ایراد دارد، افزود: این دستورالعمل ابهامات و موانع زیادی را ایجاد کرده و روند صدور شناسنامه‌ها بیانگر این است که هدف و فلسفه ای که مجلس و قانون گذار دنبال می کرد تامین نشده است.



نماینده مردم تربت‌جام، تایباد، باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در رابطه با این موضوع چندین ماه گذشته با رئیس جمهور به عنوان کسی که در مراحل مختلف قانون پیگیری‌های مختلفی را در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس دهم داشتیم مکاتبه‌ای داشتم و شرح دادم که بخش آیین نامه اجرایی مشکلات زیادی را در مسیر صدور شناسنامه ایجاد کرده است.



وی افزود: در حال حاضر در حال پیگیری و رایزنی هستیم که نشستی را با وزیر کشور داشته باشیم و همچنین با رئیس جمهور مجددا صحبت کنیم تا بتوانیم موانع سد راه اجرای قانون را مرتفع کنیم./



خبرنگار: گل زری فرخنده بخش



پایان پیام

  • کد خبر : 338654
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار