خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/04/10 - 11:07
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
کریمی:

وزارت صمت با تامین تسهیلات واحدهای تولیدی، تولید چادر مشکی را افزایش دهد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می گوید وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌تواند با تامین تسهیلات واحدهای تولیدی و واردات تکنولوژی های به روز، میزان تولید چادر مشکی را افزایش دهد.

علی اکبر کریمی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از افزایش قیمت چادر مشکی، گفت: بخش قابل ملاحظه ای از چادر مشکی موجود در بازار از مبادی غیررسمی و به صورت قاچاق وارد کشور می شود، در واقع مافیای حوزه پوشاک و پارچه تمام تلاش خود را برای عرضه کالای قاچاق به بازار و تعیین قیمت های سلیقه ای به کار می‌برند.



نماینده مردم ارک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: از آنجایی که وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه‌ی مدونی برای حمایت از صنعت نساجی ندارد، پوشاک تولید داخل از نظر کیفیت و قیمت تمام شده، به دلیل استفاده از ماشین آلات قدیمی توانایی رقابت با همتایان وارداتی و قاچاق را ندارند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اهمیت توجه ویژه به تولید چادر مشکی، اظهار کرد: از آنجایی که چادر مشکی یکی از اصلی ترین پوشاک بانوانان ایرانی است، وزرات صمت باید تدابیر ویژه ای مانند ارائه تسهیلات ارزان قیمت، پرداخت یارانه و... برای حمایت از واحدهای تولید پیش بینی کند.



عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه مادامی که عرضه و تقاضا کالا در کشور ساماندهی نشود، نمی‌توان از رشد افسارگسیخته قیمت‌ها جلوگیری کرد، ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌تواند با تامین تسهیلات واحدهای تولیدی میزان تولید چادر مشکی را افزایش دهد، از سوی دیگر می توان با واردات تکنولوژی های به روز، نیاز داخل را رفع کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 300269
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار