خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/05/02 - 15:39
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : اجتماعی
در نشست جمعی از نمایندگان مجلس با وزیر کار مطرح شد؛

وزارت تعاون نیازمند حمایت جدی مجلس و دولت

در نشست جمعی از نمایندگان مجلس با وزیر کار موضوعاتی مانند ضرورت حمایت مجلس و دولت از این وزارتخانه، سه جانبه گرایی در تامین اجتماعی و اضافه شدن شخصیت‌های حقوقی همچون وزیر بهداشت و صمت در هیات امنا سازمان تامین اجتماعی مطرح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نشست جمعی از نمایندگان با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیروز ( سه شنبه، یک مردادماه ) در محل این وزارتخانه برگزار شد.



سیدجواد ساداتی نژاد، نماینده کاشان در این نشست در رابطه با عملکرد وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: از زمان حضور شریعتمداری آرامشی در این وزارتخانه ایجاد شده که قابل ستایش است؛ جامعه کارگری دغدغه‌های زیادی دارند که مهمترین آن بحث معیشتی است و در این رابطه نیاز به آرامش وجود دارد که چنین فضایی وجود دارد و آرامش حاکم است.



وی در رابطه با انتصاب مدیرعامل جدید سازمان تامین اجتماعی، گفت: امیدواریم مدیرعامل  با سرعت کارشان را پیش ببرند و با تدبیر و مدیریتی که از آقای شریعتمداری سراغ داریم انتظار می رود ارتقا بیشتری در مباحث کارگری، درمان و بازنشستگان به وجود آید.



سه جانبه گرایی در تامین اجتماعی آرزو و مطالبه کارگران است



ساداتی با اشاره به پیشنهاداتی برای تامین اجتماعی،گفت: بحث سه جانبه گرایی در تامین اجتماعی که آرزو و مطالبه کارگران است اجرا شود و دولت هم به این موضوع کمک کند پیشنهاد دیگرم اضافه شدن شخصیت‌های حقوقی همچون وزیر بهداشت و صمت در هیات امنا سازمان تامین اجتماعی است؛ تعیین تکلیف وضعیت بیمارستان تامین اجتماعی کاشان که سال‌های زیادی بر زمین مانده، با دستور وزیر به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.



محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران در ادامه در رابطه با عملکرد وزارت تعاون گفت: فضای آرامی در وزارتخانه حاکم است و حاشیه‌ها کمتر شده و بی شک یک دستگاه اجرایی در فضای آرام می تواند کارش را ادامه دهد.



با واگذاری شرکت‌ها باید بدنه شستا را سبک کرد



رضایی عنوان کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به دلیل داشتن مجموعه های اقتصادی بزرگ همچون شستا، با واگذاری شرکت ‌ها باید بدنه شستا را سبک کند و رویکرد وزیر نیز همین است.



وی با اشاره به مدیرعامل جدید تامین اجتماعی گفت: با انتصاب مدیرعامل جدید، شرایط بهتری را برای سازمان متصور هستم؛ با توجه به شرایط اقتصادی ممکن است برخی مطالبات به نتیجه نرسد ولی همین فضای آرام نیز کمک کننده است.



علی نجفی خوشرودی، نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی در رابطه با عملکرد وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی افزود: شریعتمداری آدم با تجربه‌ای هستند و در نظام اداری و سیاسی کشور مسئولیت‌های اجرایی، اقتصادی و مختلفی داشته اند و از زمان حضورشان، تاکید و اصرار بر شفافیت بود و باتوجه به اینکه شرکت‌های زیادی زیرمجموعه وزارتخانه فعالیت دارند، نقطه قوت و عملکرد مثبتی است که می تواند در مباحث مختلف از جمله مبارزه با فساد، اقناع افکار عمومی، پاسخگویی به مردم و سامان دادن نظام اداری در این مجموعه بزرگ، کمک کند.



محمدصادق حسنی جوریابی، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه یادآور شد: مدیریت آقای شریعتمداری مدیریت خوبی است و درکنار مدیریت درحال جوانگرایی نیز هستند و واقعا این نحوه مدیریت جای تقدیر دارد.



وزارت کار به عنوان یکی از وزارتخانه‌های حساس نیازمند حمایت بیشتر مجلس و دولت است



در ادامه جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس دهم، با بیان اینکه وزارت کار یکی از وزارتخانه های حساس است که در این مقطع زمانی نیازمند حمایت بیشتر مجلس و دولت است، گفت: این وزارتخانه محرومان، کارگران، بهزیستی، تامین اجتماعی و برخی بیمارستان ها را تحت پوشش دارد و بسیار وزارتخانه با اهمیتی است بنابراین باید به فکر منابع آن باشیم.



وی افزود: وزیر اقدامات خوبی را شروع کردند ولی نیاز است که درحوزه های مختلف مخصوصا شستا سرعت بیشتر شود؛ در بحث تامین اجتماعی نیز شخص وزیر باید ورود کنند و مشکلات را مدیریت کنند.



همچنین محمدرضا صباغیان بافقی، نماینده مردم بافق، ابرکوه، بهاباد، خاتم و مهریز ادامه داد: عملکرد وزیر درمجموع مثبت و خوب بوده و انتخاب مدیران، دلسوزی، پیگیری و نگاه آقای شریعتمداری به وزارتخانه و تامین اجتماعی مورد قبول است.



محمد محمدمهدی افتخاری، نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی نیز در رابطه با علمکرد وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: این وزارتخانه یک مجموعه عریض و طویلی است که با مدیریت آقای شریعتمداری در بخشهای مختلف شاهد شکوفایی اش هستیم و ان شاءالله با استفاده از نیروهای مجرب و جوان در ساختاری که خودشان برنامه ریزی کرده اند، آینده بسیار خوب و مطلوبی داشته باشد.



وی افزود: در بحث کارگری و رفاه عمومی و با توجه به حمایت‌هایی که مجلس و دولت خواهند کرد، ان شاالله موفقیت هایی حاصل شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 285355
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار