خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/06/04 - 10:59
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
آقاپورعلیشاهی:

وحدت فرماندهی خسارت آتش‌سوزی جنگل‌های ارسباران را به حداقل می‌رساند

عضو هیات رئیسه مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی، گفت: به طور قطع اگر فرماندهی و مدیریت واحد وجود داشت خسارات آتش‌سوزی جنگل‌های ارسباران به حداقل می‌رسید.

معصومه آقاپور علیشاهی درگفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از نبود فرماندهی واحد در بحران‌ها، گفت: یکی از مشکلات اساسی در  حوادث زیست محیطی نبود مرکز بحران‌های زیست محیطی است و مشخص نیست چه دستگاهی متولی مدیریت بحران است.











معصومه آقاپور علیشاهی تیتر یک


نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه آتش‌سوزی جنگل‌های ارسباران پس از 5 روز مهار و کنترل شد، افزود: به دلیل نبود فرماندهی و مدیریت واحد جنگل‌های ارسباران 5 روز در آتش سوختند و از بین رفتند.



وی با بیان اینکه متولیان مدیریت بحران باید از آتش‌سوزی جنگل‌های ارسباران درس عبرت بگیرند، ادامه داد: متاسفانه سازمان مدیریت بحران از بودجه و امکانات کافی برخوردار نیست و تنها کار مفیدش در بحران‌ها نظارت و ارائه گزارش است؛ در این رابطه وجود این سازمان با نبودش چه تفاوتی دارد؟



تمامی دستگاه‌ها باید از سازمان مدیریت بحران حرف شنوی داشته باشند



نایب رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه در کشور خلاء زیادی در رابطه با مدیریت بحران‌ها وجود دارد، افزود: هر چند تمامی دستگاه‌ها باید از سازمان مدیریت بحران حرف شنوی داشته باشند اما متاسفانه حرف شنوی ندارند و نبود فرماندهی واحد باعث شد تا 5 روز پس از آتش سوزی جنگل‌های ارسباران در نهایت دستوری صادر شود.  



آقاپور یادآور شد: سازمان مدیریت بحران 65 ردیف دارد اما منابع ندارد و هیچ دستگاهی نیز به آن پاسخگو نیست بنابراین بود و نبودش فرقی ندارد.



بالگرد و امکانات به اندازه کافی موجود و امکانات استان پاسخگو بود



عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در مورد برخی اظهارنظرها مبنی بر کمبود امکانات و بالگرد در حادثه آتش‌سوزی جنگل‌های ارسباران، گفت: بالگرد و امکانات به اندازه کافی موجود و امکانات استان پاسخگو بود اما متاسفانه فرماندهی و مدیریت واحد وجود نداشت و اگر وجود داشت خسارت ها به حداقل می رسید البته این معضل را در تمامی بحران‌های کشور شاهد بودیم.



 این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: به طور قطع حتی اگر در بحران‌ها کمبود امکانات داشته باشیم اما فرماندهی واحد و به خط کردن امکانات کشوری را داشته باشیم به خوبی می توانیم بحران‌ها در سریع‌ترین زمان کنترل و مدیریت کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 287055
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار