خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/03/02 - 14:52
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
یزدی خواه مطرح کرد:

نمایشگاه بین المللی کتاب جذاب‌ترین و پر رونق‌ترین رویداد فرهنگی کشور

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس پس از بازدید از نمایشگاه کتاب، عنوان کرد: نمایشگاه بین المللی کتاب جذاب‌ترین و پر رونق‌ترین رویداد فرهنگی کشور است.

سیدعلی یزدی خواه در گفت‌و‌گو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت با اشاره به بازدید خود از نمایشگاه بین المللی کتاب، بیان کرد: نمایشگاه بین المللی کتاب، جذابترین‌‌ترین و پر رونق‌ترین رویداد فرهنگی سالیانه در کشور است.



نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این نمایشگاه، فرصت فرهنگی درخور توجهی است تا تراز کتاب و کتابخوانی، میزان انس مردم با کتاب، همت دستگاه‌ها در موضوع ترویج فرهنگ مطالعه و رغبت کارکنان آن‌ها به این بخش مهم و همچنین میزان مشارکت و توجه آموزش و پرورش، آموزش عالی و سایر دستگاه‌ها به بحث کتاب و کتابخوانی مورد توجه و رصد قرار بگیرد.



وی اضافه کرد: به طور کلی مردم ما اهل فرهنگ هستند، این کشور مهد ادیبان و شاعران و سخن‌سرایان در طول تاریخ بوده و کتاب، یکی از بهترین میراث‌های ما است که تمدن ما را به نسل‌های بعد منتقل می‌کند.



یزدی‌خواه با تاکید بر بهره‌مندی از ظرفیت‌ های بین‌المللی نمایشگاه کتاب، بیان کرد: باید بیش از گذشته در عرصه دیپلماسی فرهنگی عمل کنیم؛ رایزنان فرهنگی و مسئولان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بهتر است تعامل بیشتر و بهتری با کشورهای مختلف داشته باشند.



نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: با تعامل نمایشگاه با سایر کشورها می‌توان از ظرفیت کشورهای مختلف مانند کشورهای حوزه مقاومت، فارسی‌زبان و  همچنین کشورهای مستقل عالم، برای حضور در رویدادهای فرهنگی مانند نمایشگاه کتاب بیشتر استفاده کنند. این کشورها برای حفظ فرهنگ خود و مبارزه با هژمونی فرهنگ غرب تلاش می‌‌کنند؛ نمایشگاه کتاب فرصت درخور‌ توجهی برای حفظ این فرهنگ است./



پایان پیام

  • کد خبر : 362174
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار