خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/04/07 - 12:01
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
نوباوه:

نمایشگاه افشای حقوق بشر آمریکایی می‌تواند از طریق فضای مجازی انعکاس بیشتری داشته باشد

عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امریکا در طول تاریخ جنایات بسیاری علیه ایران اعمال داشته است؛ گفت: بایدتاریخ نگاری صحیح صورت بگیرد تا اطلاعات، شفاف به دست مردم برسد.

بیژن نوباوه وطن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در حاشیه بازدید از نمایشگاه‌ افشای حقوق بشر آمریکایی‌ها این نمایشگاه را مسیری برای ترسیم واقعیت گذشته و جنایات آمریکا دانست و گفت: یکی از مسائل بسیار مهمی که ما در تاریخ معاصر داریم، ظلم‌های وارد شده به ملت ایران است که متاسفانه برعکس جلوه داده شده است، به خصوص بعد از کودتای ۲۸ مرداد و حوادث بعد از آن در طول تاریخ انقلاب و حتی در تاریخ مشروطیت و مسائلی که دست بیگانگان در آنجا آغشته به خون ملت ایران بوده است.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس با تاکید بر اینکه بسیاری از ظلم‌های وارده بر ایران در این نمایشگاه جلوه داده شده است، افزود: بسیاری از مواقع ‌این جنایات در سازمان ملل و مجامع مختلف بین المللی کاملا برعکس ترسیم شده است که نیاز به یک اطلاع رسانی صریح دارد و قطعا هم ملت شریف ایران باید اطلاع داشته باشند که درگیر چه مسائلی بودند و همچنین این اطلاع رسانی برای خارج از کشور هم صورت گیرد.



عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: این نمایشگاه در داخل ایران می‌تواند از طریق فضای مجازی انعکاس بیشتری داشته باشد، آنچه که برای همه ملت‌ها، نه تنها ملت ما مطرح است، باید تاریخ نگاری صحیح صورت گیرد و طی این تاریخ نگاری صحیح اتفاقات و رویدادهای مربوط به کشور عنوان شود.



نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: در طول ۸ سال دفاع مقدس نیز به اصطلاح این حقوق بشر آمریکایی با دادن امکانات از جمله سلاح شیمیایی و تسلیحات جنگی به رژیم های مختلف علیه ایران اقدام کرد و ایران قربانیان زیادی در هشت سال دفاع مقدس داد که همگی نیاز به اطلاع رسانی دارد.



نوباوه در پایان خاطر نشان کرد: مهم‌ترین بحث این است که تاریخ نگاری صحیح صورت بگیرد، اگر تاریخ صحیح نگاشته شود اطلاعات مشعشع شفاف به دست مردم خواهد رسید./



پایان پیام



 



 



 

  • کد خبر : 364190
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار