خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/06/10 - 08:06
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
بامری:

میانگین تخت بیمارستانی ایرانشهر به ازای هر 1000نفر حدود 0/2 است/ضرورت ورود وزیر بهداشت برای تسریع روند احداث بیمارستان 540 تخت‌خوابی ایرانشهر

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس، بابیان‌اینکه میانگین تخت بیمارستانی حوزه انتخابیه‌اش به ازای هر 1000نفر حدود 2/0 است و پروژه احداث بیمارستان 540 تخت‌خوابی ایرانشهر با پیشرفت فیزیکی کمتر از 35 درصد تعطیل شده است از وزیر بهداشت خواست تا برای رفع مشکلات حوزه بهداشت ودرمان این منطقه ورود کند.

رحمدل بامری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در بیان مشکلات موجود در حوزه بهداشت و درمان حوزه انتخابیه خود، گفت: ما در این منطقه یک بیمارستان در ایرانشهر داریم و یک بیمارستان قدیمی نیز برای 11 شهرستان حوزه انتخابیه وجود دارد که قطعا پاسخگوی نیاز آنها نیست.

نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، دلگان، فنوج ، لاشار، بنت، آشار و آهوران در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: امکانات درمانی این منطقه که در شرایط عادی نمی‌تواند پاسخگوی جمعیت یک میلیون نفری باشد قطعا در شرایط اضطرار ناشی از وقوع سیل یا زلزله یا فصل تابستان که با تعداد بیشتری مسافر مواجه هستیم نمی‌تواند پاسخگوی نیاز آنها باشد.

وی تصریح کرد: میانگین تخت بیمارستانی در این منطقه به ازای هر 1000نفر حدود 0/2 است به همین دلیل مردم ناچار هستند برای درمان بیماران خود به مراکز درمانی استان‌های یزد، اصفهان، فارس و تهران مراجعه کنند و علاوه بر هزینه‌های سنگین درمان، هزینه اقامت و تردد را نیز باید بپردازند.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم، یادآور شد: متاسفانه پروژه احداث بیمارستان 540 تخت خوابی ایرانشهر نیز که 7 سال گذشته کلنگ‌زنی شده است با پیشرفت فیزیکی کمتر از 35 درصد تعطیل شده است.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: هم‌اکنون لازم است وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جدید با نگاهی ویژه و صدور دستوری خاص برای رفع مشکلات حوزه بهداشت و درمان این منطقه، همچنین تسریع روند احداث بیمارستان 540 تخت‌خوابی ایرانشهر تدبیری اساسی بیندیشد./

پایان پیام

  • کد خبر : 382888
مرضیه جلیلی
خبرنگار

مرضیه جلیلی

آخرین اخبار