خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/12/21 - 14:42
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
متفکرآزاد در کمیته توسعه پایدار مجمع IPU:

منابع مالی عمومی بین المللی برای حذف موانع زیست محیطی اختصاص یابد

عضو شورای بین المجالس مجلس شورای اسلامی در نشست کمیته توسعه پایدار اتحادیه بین المجالس جهانی بحرین، گفت: منابع مالی عمومی بین المللی باید برای افزایش ظرفیت‌های محلی و حذف موانع زیست محیطی اختصاص یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، روح اله متفکرآزاد عضو شورای بین المجالس مجلس شورای اسلامی در نشست امروز یکشنبه ٢١ اسفند ١٤٠١ در کمیته توسعه پایدار مجمع اتحادیه در بحرین شرکت نمود و در خصوص پیرامون بیلان منفی کربن جنگل‌ها، گفت: بهبود ظرفیت جذب کربن جنگل‌ها نه تنها نیازمند حمایت از مسیر اختصاص بودجه ملی بلکه حمایت از منابع متعدد بین المللی است.



عضو شورای بین المجالس مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: شکاف‌ها در تامین مالی به طور روز افزونی در کشورهای درحال توسعه، با کاهش منابع تولید شده در سطح محلی مشاهده می‌شود. این مورد خصوصا برای کشورهای درحال توسعه در دوره بازیابی از ویروس کرونا و دشواری هایی که این کشورها با آن روبرو هستند، صدق می کند. از این رو منابع مالی عمومی بین المللی باید برای افزایش ظرفیت های محلی و حذف موانع ممکن، فراهم شود.



متفکر آزاد تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در دهه‌های اخیر همواره حامی تلاش‌های بین المللی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و سازگاری با آثار تغییرات آب و هوا، براساس اصل «مسئولیت مشترک اما متفاوت کشورها» بوده و علی‌رغم موانع مختلفی چون تحریم های ناعادلانه و جنگ تحمیلی، در چهار دهه اخیر برنامه های مفصلی را در حوزه توسعه و پیشرفت اجرا نموده است.



وی ادامه داد: علی‌رغم تمایل به حرکت به سوی اقتصاد کم کربن و دستیابی به اهداف مربوطه، مشارکت در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای منوط به رفع محدودیت‌های اقتصادی، تکنولوژیکی و مالی جاری و به ویژه تحریم‌های ناعادلانه‌ای که از چند دهه قبل علیه کشور شکل گرفته، است./



پایان پیام

  • کد خبر : 358775
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار