خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/01/21 - 14:16
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
کیان پور:

مطالبات کشاورزان درود و ازنا پرداخت نشده است/ نرخ گندم بر مبنای تورم تعیین شود

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس با بیان اینکه کشاورزان ازنا از عدم پرداخت بهای چغندرقند گله مندند،گفت: حاشیه نشینی و لطمه مستقیم به اقتصاد معیشتی از پیامدهای منفی تاخیر در پرداخت بهای تولیدات کشاورزان است.

 مجید کیان  پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری  خانه  ملت  درباره عدم پرداخت مطالبات کشاورزان درود و ازنا،گفت: مطالبات چغندرکاران درود و ازنا در شرایطی در زمان مقرر پرداخت نمی‌شود که کشاورزان برای  تولید محصولات با  مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می‌کنند؛ بنابراین سزاوار نیست کشاورزان این اقشار زحمتکش تحت فشارهای اقتصادی قرار بگیرند.



نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نرخ بهای گندم تاکنون  برای سال جدید تعیین تکلیف نشده است و از سوی دیگر نیز نباید به هیچ وجه بهای گندم به مانند سال گذشته تعیین شود زیرا  با این شرایط کشاورزان رغبتی برای تولید گندم نخواهد داشت.



کیان پور افزود: نرخ گندم باید با برمبنای تورم تعیین شود تا ساختار هزینه تولید با سود متعارف برای کشاورزان درود و ازنا همخوانی داشته باشد  زیرا در غیر اینصورت ماندن در چرخه تولید برای کشاورزان صرفه اقتصادی ندارد.



وی ادامه داد: نرخ بهای گندم می‌بایست برطبق آمار تورم اعلامی بانک مرکزی  تعیین شود تا کشاورزان در هر منطقه به ویژه درود و ازنا بتوانند محصول گندم را  با بهای منطقی بفروش برسانند.



نماینده مردم درود در مجلس افزود: به خطر افتادن خودکفایی گندم با عدم تعیین نرخ همسو با هزینه تولید و سود متعارف  برای کشاورزان به سادگی رقم می‌خورد.



عضوهیئت رییسه کمیسیون عمران مجلس بابیان اینکه  مطالبات چغندرکاران درود پرداخت نشده است یادآورشد: مهاجرت ،حاشیه نشینی و  لطمه مستقیم به اقتصاد معیشتی از  پیامدهای منفی تاخیر در پرداخت بهای تولیدات کشاورزان است./



پایان پیام

  • کد خبر : 238767
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار