خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/25 - 09:35
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رحیمی‌جهان آبادی:

ظرفیت‌های سیاسی تهران در خاورمیانه به مذاکرات 6 جانبه قفقاز کمک می‌کند

عضو کمیسیون سیاست خارجی در مجلس اعتقاد دارد پیوندهای عمیق فرهنگی و تاریخی ایران با کشورهای منطقه قفقاز و توانمندی های اقتصادی، فرهنگی و ظرفیت های سیاسی کشورمان در خاورمیانه، به رفع مشکلات قفقاز کمک خواهد کرد.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به تاکید روسیه و ترکیه بر مشارکت ایران در گفت‌و‌گوهای «3+3 قفقاز»، گفت: منطقه قفقاز بعد از فروپاشی اتحادیه جماهیر شوروی با فراز و نشیب های زیادی مواجه بوده است.



نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اکنون نیز با توجه به تحولات اخیر، دستیابی به توسعه، پیشرفت، امنیت و آرامش در منطقه قفقاز جنوبی به ضرورتی اجتناب ناپذیر تبدیل شده است.



وی با اشاره به اینکه ایران دارای پیوندهای عمیق فرهنگی و تاریخی با کشورهای منطقه قفقاز است، ادامه داد: همچنین جمهوری اسلامی علاقمند توسعه روابط با جمهوری آذربایجان، ارمنستان و گرجستان است و در این راستا تلاش های زیادی نیز صورت گرفته است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح با بیان اینکه ایران همواره به افزایش صلح و ثبات در قفقاز کمک کرده است، کرد: قطعا حضور ایران به عنوان کشوری اثرگذار در تحولات منطقه در گفت‌و‌گوهای «3+3 قفقاز» به رفع مشکلات کمک خواهد کرد.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایران از برگزاری گفتگوهای «3+3 قفقاز» استقبال می کند، خاطرنشان کرد: ایران اسلامی دارای توانمندی های اقتصادی، فرهنگی و ظرفیت های سیاسی در خاورمیانه است لذا مشارکت کشورمان در مذاکرات شش جانبه امری مطلوب است./



پایان پیام

  • کد خبر : 331328
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار