خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/12/24 - 11:10
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
سرویس : صحن
سعیدی در نطق میان دستور:

مرکزنشینان؛مرزنشینان را دریابید/ مردم سیستان و بلوچستان زیباترین جلوه‌های وحدت بین اقوام و مذاهب

نماینده چابهار،نیکشهر،کنارک و قصرقند در مجلس گفت:با حفظ وحدت کلمه و با پیروی از فرامین رهبرانقلاب،هرگز به اجنبی اجازه نمی دهیم که در صف های وحدت ما رخنه ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ؛ معین الدین سعیدی  در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 24 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود یا بیان آیه" إنّ اللّه  وملائکته یصلّون على النّبیّ ۚ یا أیّها الّذین آمنوا صلّوا علیْه وسلّموا تسْلیمًا"،گفت: ضمن تبریک هفته سربازان گمنام امام زمان(عج)، حرکت غیر انسانی رژیم سعودی در کشتار ۸۱ نفر از مخالفان شان را محکوم می کنم. اتحاد منحوس عربی عبری و غربی را علت العلل تمام معضلات جهان اسلام می‌دانم.



نماینده مردم چابهار،نیک شهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از اقدام قاطع سپاه پاسداران در هدف قرار دادن تاسیسات رژیم صهیونیستی تشکر می کنم.



سعیدی در ادامه مطرح کرد: ملت بزرگ ایران؛ همکاران معزز؛ من از بهشت گمشده می آیم که ابتدای ایران عزیز است. از میان مرزداران غیور بلوچ که تندیس شجاعت، اخلاق و عزت نفس هستند. در محضر مردان و زنان بلوچ می‌توان درس وطن دوستی، انسان دوستی و احترام به والدین و مهمان نوازی را فراگرفت .



عضو مجمع نمایندگان سیستان وبلوچستان با اشاره به معضلات استان،ادامه داد: خشم طبیعت و بی مهری دولت های مرکزی در طی قرون، هرگز اراده پولادین آنها را در حراست از مرزهای ایران عزیز سست کرده است؛ عهدشان با کشور و نظام و رهبری ناگسستنی است. آیا سزاوار است مردمی که در یازده درصد از خاک مقدس این سرزمین زندگی می‌کنند؛ سهمشان از شاخص های توسعه های رتبه آخر در کشور باشد؟ ۸۰ درصد مردم به لحاظ درآمد جزء دهک پایین ؛ ۲۴ درصد خانوارهای کل استان تحت پوشش کمیته امداد هستند. سهم دو درصدی از شبکه بزرگراهی کشور، پایین ترین شاخص راه روستایی، اجرای طرح هادی، و سرانه فضای ورزشی و بیشترین میزان حاشیه نشینی ؛آیا باورکردنی است؟



سعیدی در ادامه با اشاره به موضوع بی آبی استان افزود: در شرایطی که سرانه مصرف هر ایرانی حدود ۳۰۰ لیتر آب باشد؛ هموطن شما با جمعیت انبوه با سهمیه رقت آور ۱۵ لیتر به صورت سقایی آب رسانی شوند؟ دشتیاری تشنه یک جرعه ولی می بینم/ آسمان ریخته در دامن گودالی چند. آقای رئیس‌جمهور امروز اقدام کنید که فردا دیر است. آیا پذیرفتنی است که در شش شهرستان حوزه انتخابیه ؛نه تنها در روستاها بلکه در مرکز شهرها یک متر لوله کشی آب وجود نداشته باشد؟ آیا رواست که فاضلاب تبدیل به آرزوی دست نیافتنی آن مردم باشد؟



مرگ بیش از ۱۶ مادر باردار در زایشگاه های چابهار نباید زنگ ها را برای وزارت بهداشت به صدا درآورد؟



عضو کمیسیون کشاورزی،آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مجلس شورای اسلامی  گفت:در حوزه  سلامت اگر در کشور به ازای هر هزار نفر حدوداً دو تخت بیمارستانی باشد؛ سهم مردم سواحل مکران فقط چهار دهم است. بیمارستان های محقر نیکشهر و چابهار ،مصادیق بارز فجایع انسانی هستند. آیا آیا مرگ بیش از ۱۶ مادر باردار در زایشگاه های چابهار نباید زنگ ها را برای وزارت بهداشت به صدا درآورد؟ ما که نمونه سخاوت برای دیگر بلاد بوده‌ایم مرکز پزشکی در اوگاندا ،خدمات متعدد بهداشتی و درمانی در کشورهای مانند نیجر، سومالی ،ساحل عاج و تانزانیا؛ فقط مصادق کوچکی بوده است که از خوان نعمت ما متنعم شده اند و گاهاً این لطف مداوم ما ،تبدیل حق مسلم برای آنها شده است؛ پس سهم مردم سیستان و بلوچستان چه می شود؟



این نماینده مردم در مجلس  با اشاره به مشکلات معلمان خرید خدمت، ادامه داد: در حوزه آموزش و پرورش؛ علیرغم خدمات معجزه آسای نظام جمهوری اسلامی، کماکان به لحاظ تمام شاخص‌های کمی و کیفی، آخرین رتبه در کشور را داریم. وزیر محترم ،مجلس انقلابی؛ جهت تبدیل وضعیت معلمان خرید خدمات اقدام کنید؛ به خدا قسم این افراد در میان تمام گروه های آموزشی با توجه به بی مهری مسئولین، مظلوم‌ترین هستند.



سعیدی خاطرنشان کرد: آقای فتاح! اقدامات انقلابی و جهادگونه شما در راستای محرومیت زدایی؛ بنیاد مستضعفان را به فلسفه وجودی خویش تبدیل کرده است؛ انشالله نهادهای انقلابی و جهادی مانند: اجرایی فرمان امام، بنیاد برکت ،آستان قدس رضوی ،قرارگاه خاتم(ص)، بنگاه‌های اقتصادی نظیر شستا، مجمع خیرین سلامت و مدرسه ساز نیز استان سیستان و بلوچستان را کانون توجه خویش سازند.



وی تاکید کرد: صدا و سیما، وزارت ارشاد و دست اندرکاران سینما ،کم‌لطفی های گذشته را در انعکاس غیرواقعی مسائل استان را جبران کنند، آنان که این لباس اصیل ،زیبا  و ایرانی بلوچی را در فیلم‌ها و سریال‌ها برتن قاچاقچیان می‌کنند ؛از محضر ملت بزرگ ایران عذرخواهی کنند.



این نماینده مردم درمجلس یازدهم با اشاره به معیشت مرزنشینان خاطرنشان کرد:مسئولین وزارت نفت؛ وزارت کشور ،ستاد مبارزه با قاچاق کالا و تعزیرات! مگر نهیب رهبرمان را نشنیدید که "مراد من از قاچاقچی آن کولبر بلوچ نیست" ؛برای معیشت مرزنشینان چه کرده‌اید؟ مرکزنشینان مرزنشینان را دریابید. نتیجه طرح بسیار ناکارآمد کدینگ ؛کمبود جایگاه های عرضه سوخت ،صف های طویل مردم برای دریافت بنزین است. به قول ظریفی از کره ماه می توان دو پدیده بشری را دید؛یک دیوار چین ،دومی صف طویل مردم برای دریافت بنزین. همکاران شما در این در این ۲۱ ماه ،معین استان بودید؛ انشالله در برنامه هفتم توسعه هم یار و یاور سیستان و بلوچستان باشید.



سعیدی مطرح کرد:همچنین بر اساس قولی که رئیس مجلس انقلابی دادند؛اشتباه بزرگ کمیسیون مشترک جوانی جمعیت را جبران کنید. تعیین معیار نرخ باروری دو ونیم، حذف مردم سیستان و بلوچستان از همه فرصت ها و مشوق های قانون حمایت از خانواده، با حذف تبصره (ط )ماده یک این قانون؛ دین خود را به مردم ادا کنید.



عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان با اشاره به فرهنگ مردم حوزه انتخابیه اش تاکید کرد:ملت بزرگ ایران! زیبایی ایران ما به تنوع اقوام و نژادها و مذاهب و فرهنگ های آن است .مردم سیستان و بلوچستان زیباترین جلوه‌های وحدت بین اقوام و مذاهب در طول تاریخ بوده اند؛ با حفظ وحدت کلمه و با پیروی از فرامین رهبرانقلاب،هرگز به اجنبی اجازه نخواهیم داد که در صف های وحدت ما رخنه ایجاد کنند. هرکس که زند طعنه به ایرانی و ایران/ بی شبهه که مغزش به سر و روح به تن نیست. /



پایان پیام



 

  • کد خبر : 338963
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار