خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/07/30 - 10:12
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس:

مخالفت یونان با طرح ائتلاف دریایی خلیج فارس بیانگر نابودی هژمونی کاخ سفید است

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اعتقاد دارد روی خوش نشان ندادن کشورها به طرح ائتلاف دریایی ایالات متحده بیانگر از بین رفتن هژمونی کاخ سفید است.

 علیرضا ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در واکنش به مخالف کشورهای مختلف با طرح ائتلاف دریایی ایالات متحده آمریکا برای تامین امنیت خلیج فارس، گفت: آمریکایی ها تلاش می کنند با امنیتی جلوه دادن آبراهه های مهم دنیا، جای پای خودشان را در آن مناطق محکم تر کنند.



حضور آمریکایی ها همواره با ناامنی مواجه بوده است



نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی در این راستا اظهار کرد: اگر صفحه تاریخ چند دهه گذشته را ورق بزنیم، خواهیم دید که هر زمانی کشتی ها و ناوهای آمریکایی در منطقه ای حاضر شدند، ناامنی نیز افزایش داشته است.



وی با اشاره به اینکه کشورهای زیادی خودشان را وابسته به کاخ سفید می دانند از این رو ظرفیتی برای حفظ امنیت خودشان ندارند، ادامه داد: بنابراین به راحتی می توان اذعان کرد طرح آمریکایی ها برای تشکیل ائتلاف نظامی در خلیج فارس بیشتر شبیه شوی سیاسی است زیرا کشورهایی که توان نظامی ندارند، چطور می توانند به عنوان یک قدرت ظاهر شوند.



تشدید سیاست ایران هراسی برای فروش سلاح به کشورهای منطقه است



این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه مخالفت کشورها با طرح آمریکایی ها نشان دهنده از بین رفتن جایگاه این کشور است، تصریح کرد: در این بین نباید فراموش کرد که آمریکایی ها تلاش می کنند با ترویج و تشدید سیاست ایران هراسی، کشورهای منطقه را تشویق به خرید تسلیحاتی نظامی برای دفاع از خود کنند.



عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر این اساس مشاهده می شود که امروزه کشورهای منطقه به انبار تسلیحاتی آمریکایی ها تبدیل شده اند؛ البته تسلیحاتی که نتوانستند در مقابل سلاح های یمنی ها پایدار باشند.



به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت، یک ماه پس از آن که سه فروند کشتی نفتکش و یک فروند کشتی تجاری دیگر در ساحل «فجیره» امارات هدف حمله قرار گرفتند، دولت آمریکا بدون ارائه هیچ مدرکی ایران را به دست داشتن در آن حملات متهم کرد تا بتواند کشورهای دیگر را مجاب به تشکیل یک ائتلاف دریایی در خلیج فارس کند، هر چند که با گذشت چند ماه از فشارهای فزاینده، تعداد انگشت شماری از متحدان نزدیک آمریکا اعلام کردند که قصد شرکت در این ائتلاف را دارند.



بر این اساس یک مقام ارشد یونان بار دیگر تأکید کرده است که این کشور قصد ندارد به تنگه هرمز و خلیج فارس نیرویی اعزام کند./



گفتگو: محمدجواد یافتیان



پایان پیام

  • کد خبر : 290123
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار