خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/02/29 - 15:33
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تشریح کرد

مجلس دهم چه اقدامات تقنینی و نظارتی در مبارزه با قاچاق کالا و ارز داشت؟

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تحقیق وتفحص از قاچاق کالا و ارز، اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا، بازدیدهای میدانی از مبادی ورودی و گمرکات و همچنین برگزاری نشست با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را از مهم ترین اقدامات مجلس دهم در مبارزه با قاچاق کالا و ارز عنوان کرد.

سیدحسن حسینی شاهرودی  در گفت ‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،  درباره اقدامات مجلس دهم در مقابله با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه در این زمینه یکسری اقدامات تقنینی و مجموعه ای اقدامات نظارتی داشتیم گفت: مهم ترین اقدام تقنینی مجلس را می توان بررسی و تصویب لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که در 59 ماده تنظیم شده بود دانست که پس از دو سال کار کارشناسی اصلاحات عمیقی روی آن انجام و در نهایت به صحن علنی مجلس ارسال شد.



نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز طی روزهای اخیر در صحن مجلس به تصویب رسید، ادامه داد: این لایحه هم اکنون به شورای نگهبان ارسال شده که در صورت تایید به دولت برای اجرا ابلاغ می شود.



این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه در اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تلاش شد تا ایرادات، چالش ها و مشکلات در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز اصلاح شود، افزود: برای این منظور با 26 دستگاهی که به نوعی درگیر امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز هستند جلساتی برگزار و نظرات آنها گرفته شد تا در اصلاح قانون لحاظ شود.



وی بازدیدهای میدانی نمایندگان مجلس از مبادی ورودی و گمرکات را در راستای انجام وظیفه نظارتی نمایندگان برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز برشمرد و تاکید کرد: علاوه بر این در این حوزه جلسات مکرری را با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین دستگاه های خاطی داشتیم که تذکرات لازم به آنها داده و اعلام شد اگر به توصیه ها توجه نکنند مجلس به سمت استفاده از ابزار تنبیهی حرکت می کند.



سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مهم ترین اقدام نظارتی مجلس را تصویب طرح تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز در دولت های مختلف عنوان کردو افزود: با این اقدام تلاش شد تا تفحصی از سیاست  دولت های مختلف در مقابله با قاچاق کالا و ارز صورت گیرد تا دلیل ناکارآمدی اقدامات در این زمینه مشخص شود که در نهایت نتایج آن در قالب گزارشی در صحن علنی مجلس قرائت شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 297980
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار