خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/12/13 - 17:18
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : اجتماعی
سنگینی تاوان هدر رفت منابع بر دوش معلولان

مجلس در بودجه 1401 با جدیت منابع اختصاص یافته معلولان را رصد خواهد کرد

کمیته بهزیستی و توانبخشی کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در اختصاص اعتبارات بخش بهزیستی و افراد دارای معلولیت به شدت نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی و هزینه کرد منابع و درآمدها را خواهد داشت.

محمدعلی محسنی بندپی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد هزینه زیاد داروی  افراد دارای معلولیت گفت: کمبود منابع یکی از معضلات دولت و ملت است که از آن رنج می‌برند؛ فشار تحریم‌ها و اپیدمی کرونا سختی این شرایط را بیشتر از هر زمان دیگری برای مردم به ویژه بیماران خاص و صعب العلاج نمایان کرده است. 



نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی افزود: زمانیکه با کمبود منابع روبرو باشیم مدیریت بیشتری روی آنها حاکم خواهد شد. مدیریت منابع، عاملی بر کنترل آنها است، اما جای سوال اینجاست منابع اختصاص داده شده در کجا هزینه می‌شود؟! 



هزینه نشدن منابع در جای خود بی شک تبعات جبران ناپذیری دارد



وی در ادامه تاکید کرد:هزینه نشدن منابع در جای خود بی شک تبعات جبران ناپذیری از جمله نارضایتی جامعه هدف را به دنبال خواهد داشت، در بودجه ۱۴۰۰ منابعی برای ارائه خدمات به افراد دارای معلولیت در نظر گرفته شد که متاسفانه در جای خود هزینه نشده بود و با نقش نظارتی مجلس و ورود کمیته توانبخشی این ماجرا پیگیری شد، اما امروز دل‌نگرانی بسیاری از اقشار آسیب پذیر جامعه از زنان سرپرست خانوار تا افراد دارای معلولیت این است که آیا اعتبارات در نظر گرفته در بودجه سال آتی برای حل مشکلات آنها هزینه خواهد شد؟!



منابعی که در جای خود صرف نشده بود با ورود جدی مجلس به جزئیات، سازمان و نهاد مربوطه را مجاب به بازگردان آنها در مسیر اصلی خود کردند



عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یادآور شد: در بودجه امسال مقرر شد قوانین موازی دستگاه‌های مختلف اصلاح و هزینه اختصاص داده شده در جای خود صرف شود؛ درآمدهای در نظر گرفته شده در بودجه سال ۱۴۰۰ به توانبخشی، بهزیستی، مبارزه با اپیدمی کرونا در جای خود هزینه شده و حتی منابعی که در جای خود صرف نشده بود با ورود جدی مجلس به جزئیات، سازمان و نهاد مربوطه را مجاب به بازگردان آنها در مسیر اصلی خود کردند.



بهزیستی متولی اصلی افراد دارای معلولیت است



نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: در بخش هزینه بودجه تلاش ما بر این خواهد بود که دستگاه‌های اجرایی از منابع خوبی در جهت رفع گروه‌های خاص برخوردار شوند و از همه مهمتر اینکه منابع اختصاص یافته در جای خود هزینه شود، در این بین باید بپذیریم بهزیستی متولی اصلی افراد دارای معلولیت است و در این راستا باید تماما نقش حمایتی خود را ایفا کند.



محسنی بندپی با تاکید به نقش نظارتی مجلس در حوزه هزینه کرد منابع گفت: مجلس در اختصاص اعتبارات بخش بهزیستی و افراد دارای معلولیت به شدت نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی و هزینه کرد منابع و درآمدها را خواهد داشت.



بیشتر بخوانید:





کمیته بهزیستی و توانبخشی کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: افراد دارای معلولیت در این شرایط با مشکلات عدیده‌ای از ساختار شهری تا تامین هزینه مالی روبرو هستند کمیته توانبخشی مجلس به هر طریق ممکن درصدد رفع مشکلات این گروه از عزیزان است، متاسفانه بیماران خاص، نادر و افراد دارای معلولیت به واسطه تحریم‌ها ، کاهش ارزش پول ملی و واردات دارویی بیشترین آسیب را دیده‌اند، در لایحه بودجه۱۴۰۱ دولت صندوقی را برای حمایت از بیماران صعب العلاج و نادر در نظر گرفته است و منابع خوبی برای این صندوق پیش بینی کرده در تلاش هستیم، اعتبارات خوبی برای صندوق در نظر بگیریم و مدیریت درستی بر مصارف این صندوق داشته باشیم./



پایان پیام







 

  • کد خبر : 338116
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار