خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/05/18 - 10:15
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
رئیس کمیته دفاعی مجلس مطرح کرد؛

مجلس به دنبال تقویت نیروی دریایی ارتش و سپاه در راستای اجرای بهتر ماموریت‌ها و گشت‌های دریایی

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس یازدهم گفت: برنامه توسعه و تقویت نیروی دریایی ارتش و سپاه برای اجرای بهتر ماموریت ها و گشت های دریایی در جهت امنیت و تعامل با کشورهای جهان بویژه کشورهای منطقه در دستورکار مجلس به عنوان یک راهبرد قرار دارد.

سیدعلی آقازاده دافساری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  با اشاره به دیدار اخیر کارکنان و خانواده‌های ناوگروه ۸۶ ارتش جمهوری اسلامی ایران با رهبر معظم انقلاب، گفت: گشت دریایی جهانی که نیروی دریایی راهبردی جمهوری اسلامی ایران در کل اقیانوس ها در سراسر جهان به  مدت 6 ماه  در دو سه مرحله در 3 سال اخیر داشتند، از لحاظ اراده و آموزش و تجهیزات و طراحی یک عملیات منحصر به فرد بود که خوشبختانه انجام شده و تیم اجرایی این گشت ها با خود اتکایی این برنامه ها را عملیاتی کردند.



رئیس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در دیدار فرماندهان و دلاوران نیروی دریایی راهبردی جمهوری اسلامی ایران با مقام معظم رهبری، ایشان از برنامه ها و گشت دریایی جهانی این نیرو تقدیر کردند و بر حضور جمهوری اسلامی در دریا و آب های آزاد تاکید داشتند.



وی افزود: راهبرد جمهوری اسلامی ایران، جبران عقب ماندگی ها در حوزه دریایی چه قبل از انقلاب اسلامی و چه بعد از انقلاب اسلامی است تا بتوانیم از ظرفیت های دریا و آب های آزاد به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم اظهار داشت: تکریم و تقدیر از گشت دریایی جهانی نیروی دریایی راهبردی جمهوری اسلامی ایران توسط مسئولان کشور بویژه مجلس شورای اسلامی صورت گرفت بنابراین برنامه توسعه و تقویت نیروی دریایی ارتش و سپاه برای اجرای بهتر ماموریت ها و گشت های دریایی در جهت امنیت و تعامل با کشورهای جهان بویژه کشورهای منطقه در دستورکار مجلس به عنوان یک راهبرد قرار دارد./



پایان پیام

  • کد خبر : 366293
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار