خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/11 - 11:21
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
علیرضابیگی:

لزوم تسریع در اجرای توافق‌نامه‌های دوجانبه ایران و سوریه/ رونق اقتصادی در گرو ایجاد منافع مشترک است

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس، گفت: سفر اخیر وزیر امور خارجه کشورمان به سوریه در چارچوب تقویت سیاست همسایه محوری و توجه به کشورهای منطقه انجام شده است.

احمد علیرضابیگی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با سفر اخیر وزیر امور خارجه کشورمان به سوریه و دیدار و گفت‌وگو با مقامات عالیرتبه این کشور، گفت: بدون شک این سفر که با همراهی هیات بلندپایه سیاسی همراه بود، در چارچوب تقویت سیاست همسایه محوری و توجه به کشورهای منطقه انجام شده است.



نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دو کشور از دیرباز به همدیگر کمک کرده و مناسبات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی خوبی با همدیگر دارند، اظهار کرد: این مهم در حالیست که پس از حمله تروریست های داعشی به این کشور، جمهوری اسلامی به درخواست رسمی سوریه در کنار مردم این سرزمین قرار گرفت و این پدیده شوم را نابود کرد لذا اکنون شاهد تعمیق بیشتر روابط میان مردم دو کشور هستیم.



وی ادامه داد: در واقع برخی ابرقدرت های پوشالی مانند آمریکا که داعش را پرورش دادند، درصدد تجزیه و فروپاشی سوریه بودند و می خواستند از این طریق طرح خاورمیانه جدید را رقم بزنند اما دسیسه آنها با شکست سختی مواجه شد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه امروزه سوریه در بخش های مختلف نیازمند بازسازی است و شرکت های دانش بنیان ایرانی دارای توانمندی در این زمینه هستند، افزود: بنابراین اگر روند اجرای توافق‌نامه‌های امضا شده میان رؤسای جمهور دو کشور تسریع یابد، می توان شاهد رونق اقتصادی کشورمان در بخش صادرات غیرنفتی و خدمات فنی و مهندسی باشیم.



عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه کشورمان از طریق سوریه می تواند به دریای مدیترانه دست یابد که این موضوع برای کشورهای غربی ناراحت کننده است، تصریح کرد: در واقع سوریه می تواند دریچه ای برای حضور کالاها و تولیدات ایرانی در آن سوی آب های آزاد باشد که این امر به معنای خنثی سازی تحریم های یکجانبه کاخ سفید است./



پایان پیام

  • کد خبر : 367606
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار