خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/24 - 11:11
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
رحمت‌زاده:

لایحه توسعه منطقه آزادانزلی «شهرک صنعتی ضیابر» را به محدوده منطقه آزاد اضافه می‌ کند

نماینده مردم صومعه‌سرا درمجلس گفت:اضافه شدن محدوده فرودگاه بین‌المللی سردارجنگل رشت و شهرک صنعتی ضیابر با جهش تولید و مشارکت مردم همخوانی داشته و پیشرفت استان گیلان را بدنبال خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ لایحه توسعه منطقه آزاد انزلی که شهرک صنعتی ضیابر صومعه‌سرا را به محدوده منطقه آزاد اضافه می‌ کند با رفع ابهامات شورای محترم نگهبان و با دفاع سعید رحمت‌زاده پشتیری نماینده مردم  شهرستان صومعه‌سرا در مجلس و رأی اکثریت اعضای کمیسیون اقتصادی تصویب شد.

در جلسه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، موضوع رفع ابهامات شورای محترم نگهبان مطرح و با بحث و بررسی اعضای کمیسیون و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس و پس از بیان دیدگاههای مخالفین و موافقین، نهایتاً تصویب و در نوبت صحن مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

️شایان ذکر است؛ مخالفت‌های کارشناسی و ایرادات متعدد به اصل توسعه مناطق آزاد اقتصادی و تجاری و همچنین لایحه توسعه منطقه آزاد انزلی مطرح شد ازجمله: تأکید مخالفین بر ناکارآمدی مناطق آزاد و عدم دستیابی به اهداف تعیین‌شده، عدم ضرورت توسعه مناطق آزاد، نگرانی از واردات بی‌رویه در منطقه آزاد، عدم همخوانی با سیاست‌های کلی، منفصل بودن منطقه آزاد انزلی در پنج منطقه جداگانه، بی‌فایده بودن اضافه شدن فرودگاه رشت به منطقه آزاد انزلی‌ و...

 رحمت زاده در موافقت با لایحه توسعه منطقه آزاد انزلی با بیان این موضوع که تسرّی تمام اشکالات وارد به مناطق آزاد و کارکرد آنها به این لایحه منطقی نیست چراکه این لایحه در مقام رفع ابهام شورای نگهبان است.

وی بیان کرد:توجه به این نکته ضروری است که شورای محترم نگهبان در خصوص این لایحه، ایراد مخالفت با شرع یا قانون اساسی مطرح ننموده است بلکه صرفاً دو مورد ابهام عنوان نکرده که در اعلام نظر کمیسیون اقتصادی، ابهام برطرف شده است.

نماینده مردم شهرستان صومعه‌سرا  در مجلس با تأکید بر ضرورت توجه به شعار سال مقام معظم رهبری تصریح کرد: اضافه شدن محدوده فرودگاه بین‌المللی سردارجنگل رشت و شهرک صنعتی ضیابر با جهش تولید با مشارکت مردم همخوانی داشته و پیشرفت استان گیلان در حوزه گردشگری، صنایع تولیدی، اقتصاد دریامحور  را بدنبال خواهد داشت.

وی  درپایان عنوان کرد: توجه همکارانم در کمیسیون اقتصادی را به این نکته جلب می‌نمایم که این توسعه در قالب لایحه و مورد تقاضای دولت است./

پایان پیام

  • کد خبر : 382190
سلماز ابراهیم زاده
خبرنگار

سلماز ابراهیم زاده

آخرین اخبار