خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/02 - 10:03
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
ابوشاهین در همایش رئیس جمهور منتخب و جریان مقاومت؛

قدس کلمه رمز انقلاب اسلامی/ آقای پزشکیان در سخنانی بر حمایت از فلسطین تاکید کرد

عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس، گفت: رئیس جمهور منتخب ایران در سخنرانی خود بر حمایت از فلسطین تأکید کرد و این موضوع همواره در بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی و دیگر مسئولان جمهوری اسلامی مورد تأکید قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، همایش "رئیس جمهور منتخب و جریان مقاومت" با حضور اندیشمندان و صاحب نظران شامگاه دوشنبه (1 مرداد ماه) به همت کارگروه های تخصصی اتاق وضعیت فلسطین و مجمع جهانی قادمون برگزار شد.

علی ابوشاهین، عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در این همایش موفقیت مردم ایران در انتخابات اخیر ریاست جمهوری را تبریک گفت و اظهار کرد: این انتخابات یک تجربه دموکراتیک واقعی و بی‌عیب بوده که به اعتراف ناظران بین‌المللی، یک تجربه سطح بالا محسوب می شود.

وی با اشاره به اهمیت این موفقیت در رویارویی با چالش‌های مقابل جمهوری اسلامی ایران از زمان انقلاب اسلامی تاکنون، بر افتخار به این دستاورد تأکید کرد.

ابوشاهین ضمن تبریک به آقای پزشکیان به عنوان رئیس جمهور منتخب و همچنین مردم ایران، افزود: برگزاری این انتخابات آن هم در شرایطی که بسیاری از کشور‌ها در رویارویی با شرایط مشابه به بهانه‌های مختلف از برگزاری انتخابات خودداری می‌کنند، یک موفقیت بزرگ است.

عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در این راستا، ادامه داد: باید یادآور شد حتی کشور‌های غربی که دم از دموکراسی می‌زنند، گاهی از اصول دموکراسی عدول می‌کنند اما انتخابات اخیر ایران تحسین برانگیز بود لذا امیدوارم این روند به دستاورد‌های بیشتری برای جمهوری اسلامی ایران منجر شود.

حمایت از فلسطین، یک استراتژی اساسی در سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران

وی در ادامه از حمایت‌های مستمر جمهوری اسلامی ایران نسبت به مردم فلسطین تقدیر کرد و گفت: حمایت از فلسطین، یک استراتژی اساسی در سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران بوده که از زمان انقلاب اسلامی تاکنون حفظ شده است.

ابوشاهین بیان کرد: قدس به عنوان کلمه رمز انقلاب اسلامی همواره در وجدان مردم ایران و مسئولان جمهوری اسلامی حضور داشته و بر این اساس حمایت از حق فلسطین و مخالفت با اسرائیل به عنوان یک اصل ثابت باقی مانده است. در این میان از کمک‌های ایران به حرکت‌های مقاومت در لبنان، سوریه و حتی یمن قدردانی می کنیم.

عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در این راستا، اظهار کرد: دستاورد‌های مردم فلسطین به‌ویژه در شرایط کنونی غزه، به لطف حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران محقق شده است.

وی در ادامه این همایش اشاره کرد که آقای پزشکیان نیز در سخنرانی خود بر حمایت از فلسطین تأکید کرد و این موضوع همواره در بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی و دیگر مسئولان جمهوری اسلامی مورد تأکید قرار گرفته است.

ابوشاهین تصریح کرد: در دوره جدید نیز انتظار حمایت و پشتیبانی بیشتری از مردم فلسطین وجود دارد و قطعا با همکاری و هماهنگی بیشتر جبهه‌های مختلف مقاومت از غزه تا لبنان، یمن، سوریه و عراق، آزادی کامل فلسطین دنبال خواهد شد.

عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس خاطرنشان کرد: باید یادآور شد و تاکید کرد که ما در یک جبهه مشترک قرار داریم و همکاری و هماهنگی بین جبهه‌ها و وحدت میادین مختلف همچنان ادامه خواهد داشت؛ امیداوریم که با یاری خداوند، مسیر آزادی کامل فلسطین تا پایان ادامه یابد./

پایان پیام

  • کد خبر : 380845
محمدجواد یافتیان
خبرنگار

محمدجواد یافتیان

آخرین اخبار